onsdag 24 mars 2021

JÄKLA KNÄ

 Onsdag och frukostdags. Mockat några boxar men fasen vad sleten jag känner mig idag. Jag har noll energi och dessutom har jag så ont i mitt högerknä. Det blir bara värre och värre. Det värker extremt tom när jag ligger helt still i sängen. Knapp kunnat sova i natt. Pallar upp benet på kuddar och bökar o grejar men inget läge blir bra. Det är plågsamt! Måtte det gå över!

Idag måste jag sätta mig med pappersarbete. Har förträngt det ett tag nu men nu måste jag verkligen så det blir avklarat!

Händer inte mkt på renoveringsfronten. Det är ett kaos här. Ingen som varken hinner eller orkar just nu. Jag ska spackla väggar och Päran började faktiskt en liten stund att spackla tak igår men sen kom jag ju på att det inte var kört nån hösilagebal så medans jag lagade kvällsmat så fick ha masa sig ut igen stackarn....

Inga föl ännu men kamerorna är äntligen fungerande allihop dvs snurrkameran som tar fem boxar i nya. Två sitter i gamla avdelningen i dom stora boxarna där så kan arabstona föla där och sen har vi två kameror i stostallet. 


Lillemamm har halvstora juver men Rivvan har inget alls ännu. Dom är beräknade till 9/4 och 11/4 


Luddöras sårskada läker bra tycker jag och hon är så duktig på att stå inne dock blir det lite svårt med ridningen av D8 när han får stå mkt som sällskap till henne och på kvällarna har jag ju träningar och då kan jag inte hjälpa Nadde med honom men egentligen passar det rätt bra att han pausar lite. Det är ju en stor kille och jag har inte bråttom! OM det finns någon som är intresserad av att rida honom framöver eller ha på foder eller nåt så är jag öppen för förslag. Det är en supertrevlig unghäst men som ryttare behöver du ha god unghästvana och såklart kunna ta hand om en stor häst! Han är nån stans 170- 173 hög.

Jag har plötsligt lite hästkris i verksamheten även om jag har många hästar. Finns det nån som kanske har nån trevlig till övers? Den bör vara 145 - 160 hög , trevligt temperament och okomplicerad att rida. Stam och meriter spelar inte så stor roll men det ska vara en bra verksamhetshäst. Att köpa eller låna ! Ingen unghäst, det har jag gott om själv.

Jag är så ledsen över Lycka som det hänt nåt med....vad vet vi faktiskt inte. Från en dag till en annan blev hon jätte sur vid uppsittning vilket inte är hon då hon är världens bästa ridhäst och ALDRIG sur men nåt försöker hon ju säga. Nu har hon pausat, fått medicin, fäller inte, sadeln är kollad, jobbad på töm , inte muskel öm eller halt, testat rida barbacka men nix,  så vad är det???
.....jag har ingen aning om vad vi ska göra, det är mkt märkligt!

Det är alltid nåt med dessa hästar. Dubbelsuck!

//Bubbel - hänger med och gör sitt jobb