tisdag 20 april 2021

DESSA HINGSTVAL

 Så där ja då var seminsäsongen 2021 igång hos oss. 

Uppstart i går, 6 kollade ston. Ett par på väg in i brunst och en beställning redan dag ett. Det var min egen Boscotti LH e: Bocelli som hade en stor follikel så det var bara att ta det där sista beslutet lite snabbt och jag hade fyra hingstar på listan och valet blev Rockabye S. 

Fick leveransen redan vid fyratiden i natt så vi seminerade henne innan Päran for till jobbet i morse. 

Inga fler föl ännu. Rivvan hon kniper och är idag på dygn 343 men inatt larmade det fast det visade sig att hon låg och snarkade platt på sidan. Nåja larmet ska ju gå igång då !

Klurar vidare på hingstar till Lycka och Bonnie framförallt just nu. 
Hur man än vänder sig så är det ju fel val man gör....

 
Tar jag en ung hingst då undrar folk varför tar du den unge, tar jag en gammal så varför den gamle, ta en med meriter men det tar ju några år innan dom har GP plac och tja då är dom "gamla" ....ta inte den för den är tokig ha nån hört men minns inte vart....ta inte den för den är inte ridbar....suck...den var visserligen uttagen till UVM och kvalat till årets championat....nähä , är man inte ridbar då?
Ta inte den för den har en sysslingpysslingskusinssläkting långt bort igenom som gnäggat en gång på tävling....
Ta en snäll....tar jag en snäll....fy tog du den tråkige???
Tar jag en flashig ...nä det är inte hållbart, kommer aldrig fungera.
Ta en WOW hingst men inte en som alla väljer....näha!

ALLTSÅ HUR SKA MAN VÄLJA??? Hur jag är gör är det ju fel tydligen!!!!

Jag kommer gå på min magkänsla och kan ändra mig ett antal gånger till och sen kanske jag tar en helt annan när jag ska ringa och beställa ett skick....det har hänt förr om man säger så 

Lycka till med era hingstval, hoppas ni har det enklare än jag 😎 

//Bubbel - gillar bara gula hästar med Bernstein blod