lördag 9 maj 2009

DESSA BRUNSTIGA STON!

Gårdagen var låååååååång. Startade upp med både veterinär och hovslagare - en aning rörigt där ett tag.
Vetto kollade Nina som matte tänkt betäcka....åh jäklar hon var brunstig med ett bra ägg...PANIK ... matte måste välja hingst. Den hon spanat in var inte i avel, en annan var lite nära släkt...en var på tok för liten ...till sist blev den FREDRIKSBERGS ESA, en gammal kille som gått MSVH fälttävlan och hoppning och LA dressyr.

Mona träning vid 13.30....trodde matte och jag...vi stod klara men ingen kom???? Ett par min efter utsatt tid ringde Mona och var alldeles uppjagad...hon hade glömt bort att det var fredag, fler som stressar??? Nåja vi trimmade själva matte och jag och Sara/Ture hängde på ...vi skötte oss allihop!

Matte hade lektioner och i gruppen vid 17.00 var det ett blandat gäng i går från lill Råsa till stor Hex...men alla trimmade på fint och mkt övergångar fick dom rida...ngt blå i ansiktet tyckte jag att vissa var...

In med Nina i släptet ...full fart mot hingsten...matte blev faktiskt lite beskviken på hur han såg ut....nåja vi får väl hoppas att det blir bra.
Därefter bar det iväg mot Ramona som inte ville va hos sin kille längre, han var väl upplärd nu. hahahahahaha.
Hann bli 22.30 innan matte var hemma igen och jag tycker ju faktiskt att det är en lite väl sen tid att få kvällsmat.
//hungerBubbla

Inga kommentarer: