söndag 17 maj 2009

TÄVLA , NÄE INTE JAG...SUCK

Hur gick det till - var tog helgen vägen...
I går HELT hysterisk dag...ridledsgäster ut och ridledsgäster ut ...alltså åt 2 olika håll + ridledsgäster in.

Nina ville äntligen komma hem från hingsten och har hon inte tagit sig nu blir matte vresig...som hon hållt på i en vecka.

Full fart att fläta Hexagon (som får åka på tävling ) matte red en snabbis och Daniella höll på med sms terror för min matte skulle skynda sig till ridskolan för där var det vuxen kväll. Sent kom matte dit med Hex som skulle övernatta där !!!

....och maten var VÄLDIGT god...ni är super tjejer i ungdoms sektionen , antagligen världens bästa.... ;) helt klart en trevlig stund där på kvällen.

Dagen i dag startades upp tidigt och inte fick jag åka på tävling , men matte tänker på min klena lilla kropp....puss till henne...

In i släpte åkte Amelia som jobbat på ridleden i går...tack snälla Susanne för att ni finns och räddar min mattes kaos liv!!!
Full fart till ridskolan ( ännu en gång) för nu skulle matte först döma 2 klasser, LB:2 och LB:3, där fick hon sitta i nästan 5 timmar....sen var hennes hjärna lite seg.
Då fick hon vänta i ytterligare 2½ för sen skulle hon tävla Hexagon !!!!!
I dag var det lite yrsligt på banan men det var ju Hex första tävling för i år , o matte tyckte att han var stört omöjlig att sitta på MEN hon tyckte att han var bra mkt enklare att ha med sig på tävling än mig... det kan jag inte förstå!!!! Hex gick i alla fall LB:3 och LA:3

Kvällsmaten blev pizza...ja till husse och matte, vi fick vårt vanliga käk!!!!
Nu ska matte få sova....
Bilder på bloggen , tja det får bli en annan dag- typ i morgon!!!

Förresten broder Scan var såååååååååååå duktig i dag...nästan inte en endaste H- hälsning.
//Bubbel som kört race i hagen för husse har kört motorsåg.

2 kommentarer:

Linda sa...

Visst var han duktig lille Scan, inte lätt när man är unghäst! ;)
Kanske tittar upp en runda ikväll när vi ändå har vägarna förbi (Braås är ju jättenära dig!!) Tjingeling

Anonym sa...

Hittade du några fina hästar på farmen i går då????