torsdag 16 juli 2009

ALLA STON DRÄKTIGA!!!! JIPPIE

Ännu en lång dag!

Full fart från morgonen, matte fixade mat till ridledsgäster så stugan skulle vara laddad när dom kom framåt dagen.

Hästar skulle hem för dom skulle ut på tur ridning med utländska gäster....skulle bli en 2 timmarstur för 3 personer!!!

Matte var ute på obligatorisk vatten runda, fixade lite staket och tog hem några ston som skulle dräktigehtes kollas framåt kvällen.

Folket på gården ville ha mat - min matte hembiträdet fixade det....

Efter maten smet min matte ifrån alltihop i 1½ timme - hon tog ett plums i plurret i skärsjön. Gött!

På kvällskvisten kom 6 st islandshäst ekipage som skulle övernatta här och starta på ridleden i morgon.

Dräktigehetskoll, vikarie vetto skulle komma vid 18 - tiden men blev över en timme försenad. Ston och ägare stod på kö...matte lite små stressad , för 19.00 var dom bjudna upp till sina "sommar grannar" på middag...och som vanligt - matte har för mkt på schemat...vid 20.30 anlände matte till partajet. så typiskt!

Nåväl ALLA 5 STONA SOM KOLLADES VAR DRÄKTIGA...Superduper!
Min matte har gröna fingrar (eller nåt) när det gäller seminering. ALLA ston hittils i år är dräktiga. Helt super resultat!!!!!!!
Även Nina var ÄNTLIGEN dräktig hon oxå (varit på naturlig betäckning)

Kvälle avslutades som sagt i trevligt sällskap och god mat....bilder kommer!
Nu hamnade matte vid datorn en stund - men hon borde sova . Morgondagen börjar VÄLDIGT tidigt!
//Bubbel

2 kommentarer:

Louise sa...

Roligt med alla dräktiga ston!! Gött med Nina också=) Hinner jag kommer jag ev upp en sväng i helgen om jag inte har för mkt annat på schemat...! Fast ingen slår väl dig iofs =) /Louise

Anonym sa...

Men nejnej...inte komma i helgen...då är ju jag i falsterbo på min årliga semester...kom en annan dag
//Tina