onsdag 30 januari 2013

HUJEDAMEJ VAD DET GÅR

Hujedamej vad det var halt på morgonen, kunde inte ta mig till en endaste hage riskfritt med nån av hästarna.
Hade inte tid att sanda ÖVERALLT , hade ju en tid att passa i staden.
Så dagens val blev att låta alla hästar stå inne hela dagen.
Mutade dom galopperande , piafferande, stolliga pållarna med lite extra hö o halm att mumsa på o sen drog jag mot staden på den minst lika hala grusvägen...
När jag nästan är nere i Sandreda kom jag på att jag glömt plånboken hemma...bra, bra Tina.
Bara att halka tillbaka...

Förenade lite nytta med nöje i staden...hann med en fika o lite småprat, sjukhuset , handlade lite hästmat o människomat! Hittade dessutom ett par jeans som var 100: - rabatt på!!!

Hem o kunde släppa ut mammorna utan benbrottsrisk en stund. Fick lite mockhjälp i stostall.
Hade lektion o sen har jag småstädat bland borstar åsså har jag rensat avloppet i sadelkammaren...

Nu inväntar jag storm o elände.
I morgon ska jag till sjukgymnasten en tur ( börjar orilla allt farande till stan)
Vi får väl se om det är några nerfallna träd ivägen, på vägen.

Puss o hej nu tar jag kväller :)

Inga kommentarer: