tisdag 22 oktober 2013

SÅ HELVETES NÄRA....

 Mkt grävning & grusning har skett idag och vi har även fått hem nytt underlag till ridbanan ( men det får vi lägga dit när vi får tid) Däremot har dom fixat slänten på kortsidan av ridbanan så där blir fiiiint, ska göra nåt piffnings projekt där sen tror jag men just nu finns det så himla mkt annat att göra.
Fast fint blir det  - så småningom!!!
Hann göra några stycken fakturor medan jag väntade på hovslagaren som fixat Hexagon, Nian, Lilla Mamman och Bosse i em.
 
Sen fick jag ställa in lektioner för det fanns ingen ström då dom skulle gräva ner kablarna och koppla om strömmen till ridhuset...måste ju ändras lite där också nu när inte strömmen kan gå via rivna byggnaden. Hade inte tänkt på det men tur att eleverna är flexibla och kan byta dagar/tider.

Sture är alltid hungrig.
 
I eftermiddag kunde det går hur illa som helst....Nisse fölis va plötsligt ute på vägen och sprang och medans jag försökte få tag på hennes mamma i hagen för att återförena dom , kom en gruslastbil uppifrån som nästan körde på henne...han såg henne i sista sekund och nitade. Kunde gått riktigt , riktigt illa. Hujedamig vilka skakiga ben jag fick. Han sa sen att det var riktigt nära...tur, tur, tur!!!
Fölisar kan man inte lita på. Inte nåt trasigt staket nån stans...hmmm.
 
I övrigt har det inte varit en lugn sekund på hela dagen!
 
Tränat fölisar också...inte alla som är lättflörtade

Tröttmössor i min närhet. Själv tror jag att jag drar mig mot sängen för jag är dödstrött - skönare att sova där :) !
 
//Bubbel - utestängd inatt

Inga kommentarer: