måndag 10 februari 2014

SADEL LETANDE


Letar o letar och kollar runt på nätet för att hitta ytterligare en dressyr sadel....
Sålde en sån som nedan i höstas men ska kanske köpa en ny igen ...storleken vidare???
Det är en County
Mitt krav är ju att sadeln måste ligga ok på mer än en häst . Alla hästar här ska kunna ridas i en bra dressyrsadel!!!
Finns det någon som har en sadel att sälja så hör gärna av er....med bilder!!!




Idag är jag förövrigt sjukt seg. Satt o frös hos Theleborg i går så jag märker att nässnoret är tillbaka igen. Huuuu märktes att det var årets första tävling och att det var klubbnivå. Jag som då både är tränare och domare tycker förstås att elever på ridskola borde få lära sig rida vägar lite bättre. Det var inte många i går som kom ut i nåt endaste hörn med en häst rätt ställd...dom var inte ens i närheten av kortsidorna. Att rida serpentinbågar är också svårt men gå igenom med era elever hur man ska rida dom och hjälp med hur stor en 15 resp 20 m på ett ungefär ska vara - igår var det vilda chansningar. Tycker däremot att dom har många trevliga och riktigt fina lektions hästar och ponnyer på den ridskolan...och jag vet ...tävla är svårt och som jag sa till flera stycken att det enda sättet ni kan träna på att tävla på är genom just att tävla. Att få rutin!!!

Skulle fikat med P idag men det blev inget med det pga magsjuka så jag får väl ta mitt kaffe själv innan jag mockar klart stallen och sen blir det lektioner till sena kvällen....

//Bubbel - behöver inte ny sadel

3 kommentarer:

Louise Gummesson sa...

Hej! Jag har en dressyr Globus Crincle, stlr 17/34. Vill ha 7000 för den. Kan det va nåt!? /Louise G

Bubbel Dansgalning sa...

Tror inte Globusen passar på mina hästar. Testat för länge sen ( Saras) men hittar jag inget provar jag den gärna...kan ju funka på nån annan än dom jag testade på då!!!! //Tina

Louise sa...

Ok ja men bara hör av dig isåfall!!