onsdag 26 mars 2014

KAFFE I CAFÉET

Det kom ingen och hjälpte mig att mocka idag men överlevde ändå...haha, tog lite extra mkt tid bara.
Haft privat elever på dagen och fram i kvällningen dressyr träning!




På dressyr träningen övade vi på att få till halter med bjudning, känna att dom blir jämna...man vill ju ha minst nior på dom!!! I galoppen blev det att jobba med samlingen -roligt, roligt.

Har pimpat ridhuset med några mjölkkannor idag också. Ska bli blommor i dom också....har några elever som vill träna på "farliga" saker...kan tilläggas att ingen av mina hästar så mkt som viftade på örat när dom passerade dom ...hihi.

Extra bra tycker givetvis tränaren att det bjuds på kaffe i caféet ( dvs sadelkammaren ) efter ridpasset!!

Avslutade kvällen med ett pass med Tian som idag jobbat på rakheten och stödet. Blev jätte fina serpentinbågar som asvlut - gött!!!

Borstat päls på B&B...dom har ju päls på alla håll o kanter och är just nu Fula - very fula!!!
Även Nina har lagt en halv shettlandsponny på golvet... mysigt att gosa lite med mammisarna samtidigt som dom pysslas om lite!!!

Klurar lite på hingstval i år. Har bestämt mig för att betäcka Tian men inte Bosse -vad väljer man???
Ska jag testat Common Sense igen . Gillade Comfortuna på bruksprovet men hans ext är ju usel eller ska jag ta en dressyr stammad hingst kanske???

Varit vansinnig en stund när jag äntligen satte mig för att fixa SAM. Jamen tjena i år var man tvungen att ha e-legitimation....har jag det - NIX. Visade sig att man måste ha ett privatkonto i banken om man ska få det....har jag ett sånt konto - NIX men väl 4 andra hos Banken....kunde man använda nåt av dom - NIX. Så i morgon måste jag hinna till banken när jag ändå ska in till stan...grrrr. Sista ansöknings dagen för SAM är nästa torsdag . Bra att jag alltid är ute i tid !!!

Funderar på att slinka in på Rean hos Växjö Ridsport men där är kanske väldigt utplockat redan....har ju rätt mkt prylar men det är ju alltid kul med nytt!!!

Nähäpp mot sängen för skönhets sömnen

//Bubbel - tränat galopp idag

2 kommentarer:

Sofie sa...

Det går att använda förra årets lösenord i år också men nästa år måste det vara e-legitimation.

Bubbel Dansgalning sa...

Hittade inte förra årets lösenord....typiskt mig, men har beställt ett nytt OCH fixat ett bankkonto till så jag kan fixa den där E-legitimationen!!!