tisdag 15 april 2014

NU DRAR VI IGÅNG

Tisdag och jag har ännu en gång hela nosen full av snor och hostar. Kan det vara möjligt att man ska behöva vara förkyld så här ofta, är det normalt???
Dessutom är kroppen allmänt dum och natten har varit helt kass. Det värker så förbannat i varenda led & muskel att det är det enda jag kan tänka på och det värker lika mkt om jag ligger helt still. Rent ut sagt förbannat trött på skiten!!! AtT inte få sova på natten gör att man är som i koma på dagen.
Har dock haft lite träning i ridhuset och en liten uteritt på Råsa i solen , Stallen är mockade och klara och nu blir det en kaffeslurk!

I kväll kör vi vårens första stokoll så om du ska betäcka ditt sto i år är du välkommen hit för självklart väljer man en station med HÖG dräktighet!!!
Har lovat seminera några ston på en annan station då dom saknar egen semin assistent och första stoet ska jag göra i kväll.

Tror jag ska kolla Tian i kväll ...lutar nog åt att jag betäcker henne i år iallafall.  Antingen tar jag Common Sense igen men också kikat lite på De L´or om jag nu ska välja en gångarts hingst istället. "Tian" med sin stam är ju lite dubbeltalang och nåt nytt är alltid kul :)

De Lór



//Bubbel - är grässugen










Inga kommentarer: