lördag 3 maj 2014

5:2

 
Lördag kväll och home alone....har bottentrist. Ångrar att jag inte följde med på utflykt men just då var jag så himla trött efter allt arbete idag och va kvar i soffan kändes rätt gött.
 
Haft dressyr träningar då vi red mkt sidvärts
Mr Bubbel var taggad till max i dag och nästan i gammal god stil, dvs på gränsen till vansinne...haha. Han bara önskade att få fara i luften men piloten höll honom på mattan och matte var sådär lite livrädd!!!
Glömde dock fota gänget både igår och idag....
Avslutade med fika och frallor vid ridbanan tittandes på dessa två ekipage
 
Alltså Bosse...hurdan ser hon ut. Så fort dom får ny bal i hagen fullkomligt missbrukar hon mat och blir som en jätte boll....pinsam häst. 5:2 dieten på hennes lilla vis
 
 
Denna lilla pärla brunstar idag och nu mååååååååååste jag bestämma hingst till henne....har klurat och ändrat mig massor av gånger. Hopp eller dressyr, stammen funkar till vilket som!!! Hade gärna tagit Cohiba igen men han är ju inte i avel. Kanske ska testa Common Sense i år igen. Kan mkt väl tänka mig en sån!! Filurat på flera dressyr hingstar men hopp känns mer rätt!
Har i morgon på mig att klura så hoppas vi inte hon brunstar klart innan tisdag - tack!
 
I morgon är det Åseda som gäller några timmar. Ska sitta med i den MSV:a klassen tänkte jag och kanske skuggdöma!
 
God natt
 
//Bubbel - crazy horse

Inga kommentarer: