söndag 4 maj 2014

BISITTARE

Slapp söndag på förmiddagen...... gött
 
Har varit i Åseda i eftermiddag och suttit vid C. Regional div I.
 
Varit bisittare med domaren i MSV B:3, intressant att lyssna på någon annan domare...hur dom sätter sina betyg och resonerar. Hade samma placerade i mitt huvud i samma ordning men hade själv haft lite mer spridning från det som är dåligt till det som faktiskt är bra. För mig är ett orent byte och ibland dessutom där dom rent av slår mot skänkel ett riktigt lågt betyg medans ett rent med gest ger högre betyg . Idag gav dåliga 5.5 och bra 7....hmmm.
 
Men som sagt jag hade dom placerade ekipagen i samma ordning och det må väl vara det viktigaste.
Känner att jag måste sitta bredvid MSV domare så ofta det finns möjlighet för det finns massor att lära och analysera. Såg många dåliga skolor idag, känner mig osäker- vad är en femma , vad är en sexa??? Form ....usch, många ihopdragna eller tvärt om utan stöd och dom är inte framme....ohhhhhhhhhh vad svårt det är!!!!
 
Uppfödningen Sixxtus LH fick en fin 3:e plac i MSV C:2 och var första utanför Plac i MSV B:3
 
Varit och seminerat på kvällskvisten och därefter var vi och kollade efter lite nya sträckningar på ridleden och vägen vi kollade blir nog en jätte bra tvärsöver väg mellan Boestad och Rosenholm.
 Inte många dagar på oss att fixa den....
På onsdag kommer årets första gäster :)
 
Nu är jag mätt och go och latar mig i soffan en liten stund. Gubben for iväg för att fixa till rastplatsen i Kubbaviken.
 
I morgon bitti är det stokoll och jag tror jag bestämt hingst till Tian. Bara hon inte brunstat klart !!!!
 
Daisy och Sopis har varit på promenad och dom är nog väldigt nöjda...tack L för det!
 
Tack för idag...hej hej
 
//Bubbel - haft en fridag
 
 

Inga kommentarer: