onsdag 9 juli 2014

SUCK OCH ETT GRRRRRRRRR

I morse var det kö till veterinären med dräktighetskollande ston och några semin märrar!7

Beställde semin åt tre men vi får väl se om jag får alla skicken i morgon...

Har en dålig känsla då ena hingsthållaren inte alls kunde tappa sin hingst pga trasig bil utan bildelar och hade ingen som kunde hjälpa idag och dottern var inte hemma....nu var det inte första gången det kom med bortförklaringar  ( det var samma visa förra brunsten )  och jag blev riktigt jävla förbannad och sa att det finns två alternativ...

1) Lös problemen och Tappa hingsten så vi har i morgon 
2) Ge tillbaka samtliga utlagda kostnader vi haft på betäckning och fraktkostnader
Så här gör man inte mot sto ägarna....Grrrrr

Det är en sak om hingsten skadar sig eller inte släpper av nån anledning men ren jävla slöhet och dåliga bortförklaringar köper vi stoägare / mottagarstationer icke...det är dessutom sent på säsongen så man har inte "råd" att hoppa över en brunst!!!

Tur att man dessutom har all konversation via sms sparad när nån försöker göra efterkonstruktioner och ljuga ihop en story....så jävla puckat!!!

Tack alla ni med hingstar som hörde av er med alternativ åt mig och sista ordet är kanske inte sagt och då anlitar jag nån annan som vill sälja sin vara ....

Fullt upp hela dagen. Mannen är på åkern och strängar hö och jag har skött rulljansen här hemma.
Sto ägare på besök till sina ston , verkning av semin ston som bor här lite längre i sommar, vattenkörning mm

Lat longerade hästarna som varit hos kiropraktorn för idag är det bara för varmt för ridning!

Avslutade dagen med att tvätta klart gamla stallet!!
Nu är där fint och jag blev jätte skitig :)
Har en fölbox kvar i den stalldelen och sen ska jag ge mig på sto stallet.
Logen tvättar jag inte eftersom det ändå ska rivas ut där framöver!!!

Nä nu är jag supertrött
God natt

//Bubbel - lat longerad



Inga kommentarer: