onsdag 30 juli 2014

SEMIN IGEN

Beställt semin åt mina två ston.


Gjorde lite efterforskningar  ( FB är ett bra hjälpmedel) på den ena hingsten och dräktigheten i år verkar väl vara sisådär när man frågar runt men jag vill gärna ha en avkomma efter honom så jag chansar väl . Trycket på hingstarna minskar ju så här i slutet av säsongen och kanske, kanske kan jag ha tur! Han hade inte haft några skick i måndags och säkert inte så många idag heller så dom små simmarna är kanske lite piggare ...håll tummarna.




Råsas hingsthållare sa att om vi ville fick vi testa en gång till utan att lägga ny språngavgift och det är ju schysst ...så jag beställer till fredag då. Dom vill ju ha lång framförhållning på beställningar.
Har väl inte nån större förhoppning att hon blir dräktig men vi hade ju ändå stokoll idag och testa kan man ju alltid...hoppet är det sista som överger en!




Dräktighets procenten för igår ligger förresten för närvarande på 89% på stationen här...bra va!!! Tänkte ni ville veta!!!




Suttit med Ninas försäkringspapper....usch. Har haft lite svårt att ta tag i den biten. Har inte ens sagt till försäkringbolaget att hon är död. Har ju haft henne lika dåligt försäkrad som dom andra hästarna men några kronor blir det väl i alla fall....så det täcker bortforslandet i alla fall.




Kollat lite på hotell. Vi ska ev försöka komma iväg en tripp måndag - tisdag nästa vecka.
Klurar på en Köpenhamns tur med tåg.
Undrar hur bra det kommer gå med den planen???????


V 32 drar vi igång höstens lektioner i grupp. Samma tid och samma plats om inget annat önskas. Mån & tis grupperna drar igång v. 33 OM jag ska semestra dom dagarna.
Det finns plats för fler elever både på mina och egen ponny/häst.






Nähäpp ut och mata Nitro och sen flytta hästisar, mocka lite , ha lektioner ....tja det där vanliga ni vet.






//Bubbel -smälter bort



Inga kommentarer: