måndag 29 september 2014

LYCKA, MIN TANTHÄST?

Varit lite upp och lite ner idag.
Kände mig helt matt på förmiddagen och magen var inte glad men det gick att jobba ändå men lite långsammare!
 
Hämtade hem Råsa från Stora Heda för hon skulle jobba i kväll. Älskar den lilla okomplicerade ponnyn ....bara att kasta in i släpet, behöver inte ens binda fast henne. Hon är bara bäst!
 Jisses vad hon börjar bli långhårig. Får börja klippa hästarna denna veckan tror jag ....eller finns det nån annan som vill klippa lite hästar????
 
Haft elever både några privat och grupp.
 
Avslutade kvällen med att rida Lycka ....haha det var länge sen men jag har fått för mig att hon kanske kan bli min tanthäst även om hon inte är så stor. Snäll och okomplicerad är hon i alla fall och lätt och fin i handen!
 
Mia skulle rida lilla mamman samtidigt men skumma häst , när hon fick sadeln på gick hon jätte lustigt med framfötterna på linje - nåt klämmer!!!
Tog av sadeln och linade henne , då såg hon helt normal ut....på med sadeln igen , samma sak.
Va f*n ska jag behöva köpa ändå fler sadlar......suck!!!!
 

Bennie är piggelin igen...inte svullen längre , så i morgon kan han nog få släppas ihop med sin polare igen. Tror Nawell kan fortsätta gå med dom så blir det lite mer bus i hagen!
 
Mannen fick laga lite hästhage i kväll här uppe på fältet. Boriz och Nawell hade skojat till det lite
 
Ska sätta mig med Nitros registreringspapper nu, tänkte försöka posta dom i morgon. Den lille sötgrodan vill ju få ett pass.
Idag har vi förresten matat honom i 75 dagar och han växer på sig bra. Nu är grimma nummer två nästan för liten och han får straxens börja med ponny grimma. Fölgrimmorna är för små även för honom!
 
Vill du löshoppa din häst så bygger jag upp i morgon kväll och den står kvar på onsdag också....passa på!
 
//Bubbel - haft en vanlig jobbedag
 


Inga kommentarer: