måndag 22 september 2014

MÖRKER

 
Ogillar höst, regn, rusk, kyla....och det gör kroppen också. Mina händer och vänsterarm är helt kass idag. Så förbannat trist med värk.
Det gör ju inte en gladare heller att nu är mocknings säsongen igång också och än har jag ingen rutin känns det som. Det är ett påhäng ....blä!!!
I kväll är det 5.2 grader - usch!!
 
Inatt fick mammorna flytta in för vid halv tolv  hade dom tjorvat ihop sig i hagarna här ute och rivit ner en grind + bytt hage. Grisarna stör hästarna nattetid nu och jag orkar inte fixa staket varenda dag.
Det är verkligen otrevligt att ha grisarna ända in på husknuten. Ni som jagar på mina och grannens marker kan minsann se till att skjuta av lite , tack - inte bara jaga det roliga!!!
 

 Söt Råsa och Alicia på en av dagens lektioner. Jätte trevligt ekipage!
Idag har tom mr Bubbel varit med på markarbete!

Äääääntligen har vi lite nytta av Göta, hon barkar av blivande staketstolpar...men det är minsann inte alla som duger. Undrar om det är skillnad på gran och gran????
 
Finns det någon som kan hyra/låna ut ett släp till Louise och Nawell på söndag - dom ska iväg och tävla och mitt släp har Nian som också ska tävla!!!!
 
//Bubbel - nästan hopphäst

Inga kommentarer: