söndag 19 oktober 2014

DOMERI OCH MÅLERI

Efter helgens stallarbete så ser det i kväll ut så här i stallet. Många brädor är rödmålade Själv stod jag några timmar i kväll när jag kom hem efter tävlingen och målade så det skulle bli klart OM dom vill brädfodra i morgon :) Blev en extremt lång dag i dag....nu är kroppen stel , stum och gammal!!!

 
Suttit här och dömt dressyr hela dagen. LA:3, MSVC:1 och MSVC:2
Riktig fina hästar men ack vad dom red fel vägar , några till och med så många gånger att dom blev uteslutna. Det har jag aldrig varit med om förut....lite stressande faktiskt(även för domaren) när dom rider så mkt fel.
Riktigt obekvämt i Eksjös domarbås...alltså man måste vara akrobat för att ta sig dit och därifrån. I övrigt en mkt trevlig klubb att döma hos!

Fick se och döma två av mina uppfödningar i dag och NEJ jag äger dom inte och inte heller tränar jag dom. Den stora svarta har jag inte sett sen jag dömde honom på samma plats förra våren. I dag var han tvåa i LA:3. Det var Madison LH e: Rosevelt - Ganesco. ¨
 
I dom två MSVC klasserna gick Weltfhyr LH e: Cortus - Stanford med "fel" ryttare men han har nu tagit upp ytterligare en ryttare till MSV nivå....ägaren har ju tagit honom betydligt högre. En 3:e plac fick dom med sig hem...detta ekipage har jag aldrig sett live förut!
 
Ogillar att döma dom jag fött upp men det händer ju som sagt att man ser dom nån gång ibland på tävling även om jag i möjligaste mån försöker undvika detta. Tycker ju samtidigt givetvis att det är jätte roligt att så många LH hästar är ute och gör fina resultat!!!!
 
Igår fick förresten en annan av mina uppfödningar en 6:e plac i MSVC:1 i Askersund.
Nadir LH e: Camiell Flamingo Z - Maraton u: Nadja.
Roligt  ( jag dömde INTE dom....hahhahaa)

 
Igår var vi ett gäng som åkte till Gekås i Ullared...vansinne helt enkelt. Det var rent fruktansvärt lång kö som ringlade sig från långt upp på parkeringen och i snirklar på sin väg fram emot ingången...helt tokigt!!!! Först när vi kom dit lunchade vi för vi trodde kön skulle minska men nix det var bara att gilla läget om det skulle shoppas. några timmar senare var vi inne..
en hel del fynd blev det. Dyrt som vanligt ändå. Fruktansvärd kö ut igen.. Det kommer nog dröja innan jag åker dit igen. Hörde att i dag var det inga köer . Typiskt. Nåja vi hade en mkt trevlig trip ändå!
Får väl fota några av fynden när jag packar upp sen när tid finns....

 
 
Nu är jag aptrött och slökollar på "Hypnotisören" innan sängen väntar. Måste sova ifatt även om jag vet att man inte kan det!!!!
 
I morgon är det en massa lektioner och allt annat ... vanlig jobbedag !!!
 
Tjolahopp
 
//Bubbel - bara fått gå i hagen o skrota

Inga kommentarer: