tisdag 21 oktober 2014

HÄCKEN FULL :)


Övre bilden från igår , nedre i kväll. Fint!!!
Tänk när hela stallet ser sådär nymålat och fint ut men det får bli sommarens projekt.
I morgon ska det gjutas golv!
Samlat in och stängt in 4 av 5 katter i sadelkammaren så dom inte blir ingjutna i golvet i morgon....måste hitta den sista !!!
 
Ikväll har vi mätt för boxarna och fönstrens placeringar. Tror nog att boxarna kan bli något större än vi trodde från början och det är ju super!!!!

 
Dagarna är fulla av arbete. Elever i omgångar - några nya :)
Bla detta ekipage igår. Mkt trevlig häst! 


Klippt Hexagon och Nian. Inte snyggast men funktionellt.
Båda var på minus när dom skulle ut i hagen för då rök det en stolpe ...laga i mörker är ju sådär men det gick!!!
 
Mockning tar ju ofantligt mkt av min tid. Höst och vinter faller ju bort min tycka om lista!
Varit hos sjukgymnast och Bassängen idag.  Som jag längtat.
Det var verkligen hög tid att få en genomkörare av kroppen. Nacken har varit stel och min"puckel" varit öm. Har haft sån huvudvärk på sista tiden så i dag fick jag lite nya träningstips för nacken och mina spända käkar, dessutom lite övningar för bäcken och sittben - bra till ridningen
 
Sjukgymnasten knäckte ryggen också...ondskönt!
Lite nålar i nacken blev det.
 
Bassängen är alltid bra men hu vad trött jag är sen!
Handlade lite mer färg när jag ändå var i stan och hästmat  och lite människo mat såklart.
 
Sent i stallet i kväll också . Lång dag meeeeeeeeeeeeen en bra dag!
 
Ringer spekulanter också och ytterligare en av unghästarna kanske kanske hittar ett nytt hem...vi får väl se!!! Ringer en massa på Bosse också men jag vill verkligen hitta RÄTT köpare. Tycker det är många som inte verkar fatta att hon faktiskt är dräktig och inte nåt trimmad för närvarande. Hon går ju mest och skrotar och priset är ju därefter...men nääääääää . Så svårt att sälja häst ibland.
 
Nähäpp nu lite TV innan sovdags, i morgon är en ny dag
Lite sol vore ju inte fel :)
 
//Bubbel - lite busig


Inga kommentarer: