måndag 6 oktober 2014

NITRO DEN SÖTASTE SOM FINNS

Liten börjar bli stor....eller ja stor fick han ju bli redan som liten då hans fina mamma dog. Nu är han 95 dagar gammal och rejält överbyggd. Idag har han och nanny Blesa varit i ridhuset och roat sig lite men inte sprang dom nåt vidare. Nitro ville mest vara med mig i mitten och kolla in hinderna var också kul. Blesa fattade inte alls att man kan motionera runt fyrkanten men hon är ju en gammal tant förstås!
 
Åh vad jag älskar denna ponnyplutt. Han är så trevlig och lätt att ha med att göra.

Idag har han retats lite med Hexagon igen, bitit honom lite i mulen och slickat i hans näsa...huääää medans hans nanny var hos hovslagaren!
 
Vi matar honom fortfarande men nu är det FEM gånger/dygn och 2 liter/gång dessutom äter han kraffts fölpellets vid varje matning. Dessemellan smaskas det hö och gräs. Aptiten är det inget fel på!
 
Själv har jag känt mig som "The Crazy pet lady"
Var borta i hagen och hämtade hem Nawell och Råsa med mig på promenaden var Sopis och fyra katter. Det kryllar av djur runt mina fötter jämt!!!
 
Roliga timmar i ridhuset idag. Träffat en ny häst med en gammal elev på förmiddagen, hoppövningar med några och sidvärts på medellinjen med dom sista....servat hovslagaren med hästar. Usch dyrt!
 
Blivit erbjuden att byta in en häst...vet inte om jag ska slå till, kanske OM den är så trevlig som den verkar. Kan vara bra att ha i så fall!!!
 
Krattat löv...usch för höst en dag som denna med blåst och duggregn. Usch
Måste väl straxens börja ha ALLA hästisar inne på nätterna...oh no.
 
//Bubbel - bor minsann fortfarande ute
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Nitro är bäst. Du får inte sälja han <3