fredag 7 november 2014

MÅSTE HITTA NÅT SOM PIGGAR UPP

Man blir ju totaldepp på detta vädret. Det är mörkt och grått hela tiden och geggan står en upp över öronen. Hästarna är blöta och tråkiga att borsta och göra i ordning och dom torkar inte ens upp över natten.
Det hänger blöta täcken ÖVERALLT!!
 
 Det dagligt vanliga jobbet är ganska tråkigt, tycker dagen består i att släppa ut hästar, mocka skit, ta in hästar ....som tur är piggar lite elever upp tillvaron, annars vore det ju för tråkigt.
Man har lust att bara lägga sig i soffan och dra en filt över huvudet och invänta våren!
 
Idag är jag dessutom lite snorig i näsan ....gnäll, gnäll, gnäll :)
 
Igår och ännu idag är Fyran som vanligt...
Hade igår kontakt med en uppfödare som också har problem med en kolikhäst (unghäst) som också beter sig konstigt. Den hade stått på djursjukhuset men där hade dom inte hittat nåt.
Jag försöker googla men det finns inte mkt att läsa varken om förstorade urinblåsor eller andra saker som kan ge kolikliknade symtom.
Tack till alla andra som hör av sig med erfarenheter och teorier. Fyrans mage engagerar!!!
Kolikhästar har man ju haft under åren men som sagt detta är nåt annat ....
Vetto ska iallfall ultraljuda henne igen när sålda unghästen ska besiktigas.
Dessutom ska jag hålla lite koll när hon kissar...jojo, hur lätt tror ni det är att ta ett urinprov?!?!?
Att lyckas hinna fram med en burk och samla upp. Ut till hagen hinner jag inte och i går kväll satt jag i stallet och försökte invänta en kissepaus men no no!
 
************************
 
 
Letar du avelssto???
Köp Boscotti LH - 06 e: Bocelli. Hon är dräktig med Carlton Hill.
"Bosse" är utb LA/MSVC men inte tävlad mer än LB. Hon har ett gäng framgångsrika syskon
Tablette ( 1.30), Sacramentwo (1.30) Weltfhyr ( Intermediaire och nu med ny ryttare MSVB) Sixxtus( MSVB) Schubori (1.30)  Figornio  (LA) dessutom fick syskonen Trizaque & Corfemme (avelssto exporterad Finland) diplom som fyraåringar.
Pris Diskuteras med "rätt" köpare . Inte dyr!!! Är inte igång
 
**********************************
 
Ridit denna lilla hästen några gånger nu (när jag hinner). Förbaskat rolig häst!
Men hon kan tänka sig en deltidsfodervärd också.
Är du intresserad så hör av dig. Snart slipper ni ju fölungen också och hon är inte betäckt i år så vill du tävla dressyr går det jätte bra. Jag använder henne några dagar i veckan i verksamheten men.
Lycka är tävlad LA dressyr och är jätte lätt att rida. 1.60 hög men bär lätt upp dom flesta...
Jag vill ha en vuxen och seriös fodervärd och du måste ha bil för att ta dig hit!


Nähäpp nu får jag minsann ta och sätta lite fart igen.
Hade en elev på morgonen och kände mig sen frusen och nu har jag laddat med en massa kaffe och får strax gå ut och göra den roliga mockningen...tjoho!!!
 
Igår fick Nitro en hink fölmjölk av snälla Åsa som inte hade använt den till sin fölunge. Han blev mkt glad för det är den "dyra" sorten.  Tack snälla Åsa!!!
Nitro äter fortfarande 4 gånger/dygn men får numera klara sig lite längre på natten och får sista gången ca 22 - 22.30. Ingen orkar inte sitta uppe till 24 tiden....vi pallar inte dagarna då. Det är mkt segare när det hela tiden är så mörkt!
 
Det finns plats att rida vid 17 i eftermiddag om du är ridsugen!!!
 
//Bubbel - tossig för närvarande
 
 





Inga kommentarer: