måndag 15 december 2014

BRAMÅNDAG

Tidig start i morse och många elever har hunnits med under denna regnruskiga dag. Tackar och lovordar mitt ridhus! Inte kallt men till sist frös jag ändå in i skelettet ändå! Flera koppar kaffe gick det åt men ack så roligt det är!!! Fick till flera kluriga övningar för dom flesta tror jag!
Blir fler och fler privatelever och det är väldigt roligt men också ganska tidskrävande...men det är så kul att kunna hjälpa var och en fullt ut och idag kände jag att jag hade gott om tid ....hann dessutom mocka och fixa stall mellan varven!!!!
 
Mr Bubbel hoppade ur en sko och bästaste hovisen kunde göra en utryckning redan denna dag. Service och tacksam matte och gul häst för det finns ingen hästis som är så handikappad utan sko som den gule. Kliver han ur en sko försvinner hoven bums....
 
Hängt upp några ljusslingor....hög mysfaktor.
 
Det sista vi gjorde i stallet i kväll var att släppa Bosse och Tian en stund var i ridhuset för att dom skulle få busa av sig lite. Står ju mest och häckar ute i hagen.....jisses, det gick undan med fast mark under tassarna! Hade tänkt släppa ihop Fibblan och Nitro men så tänkte inte Fibblan....knashäst som minsann inte skulle infångas. Får bli lite tvångsgos varje kväll nu !!!!
 
 
Bilder från när Bennethon LH löshoppade förra veckan!!! Minns inte om jag lagt upp dom innan. Suddiga men ändå!
 


 
IKEA trippen igår var lyckosam. Köpte ett helt kit med tallrikar för den simpla summan av 177;- , en matta till sadelkammaren för 39:- nya badlakan och badrumsmatta, luktljus (såklart), nya stekpannor, ljusslingor, julklappar och lite annat smått & gott. Vi hade en trevlig utflykt - jag och Janet!!!
 
 
Börjar bli nervös för torsdagens nervrotsblockad....usch, vill inte!!!
 
//Bubbel - hoppat ur skorna

Inga kommentarer: