tisdag 6 januari 2015

FJORDINGEN BRITT-MARIE

 
 
 
 
 
 
Gjorde en supergod köttgryta nu i kväll. Lite fläskytterfilé, champinjoner, lök, tomat, en skvätt grädde , lite soja och kryddade med persilade....jäklar vad god den var. Eftersom jag gjorde ett storkok så blir det en matlåda också! Mkt enkelt.
 
Var som sagt i Ljungby en tur och hjälpte pappi som skulle ha fika gäster. Dom skulle bla se på en gammal film från en gång dom varit här i Lilla Heda....
 
HERREGUD vilket proffs man var på den tiden...hahha.
På filmsnutten är det jag som kör fjordingen Britt-Marie och jag är 12 år ( alltså inte så många år sen alls...haha) Vi lekte Emil i Lönneberga. Shettisen hette Torne Dorm och var min första hästis ( fick bara låna på den tiden)
Fanns en annan filmsekvens där jag verkligen tänkte på säkerheten....Iklädd en på tok för liten ridhjälm , ni som var med på den tiden vet att man hade inte ens nåt hakband - det var tom innan tiden man hade en gummisnodd under hakan. Som om detta inte var nog var jag iklädd ett par bajsbruna manchesterbyxor av vidare modell, gröna vävtyglar OCH svarta platå träskor.....DETTA NÄR JAG HOPPADE HINDER....Ohhhh my goooooood!!!
Det var tider det!!!!!
 
För er som inte var med då det begav sig  så såg ett par platåträskor ut såhär
Praktiskt vid ridning....jojo mkt
 
 
//Bubbel - visste att matte alltid varit galen
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahahaha...vilka bra ridskor. Kul läsning!