fredag 9 januari 2015

KOM OCH TRÄNA

Dagarna rullar på. Tycker Januari är en tråkig månad. Vädret är ju otroligt varierande men mest grått och trist och nu börjar det ju bli geggigt igen. Känner dock att det är ljusare ett par minuter längre på eftermiddagen om man nu kan säga ljusare när det är halvmörkt hela tiden!
 
Boxbygget går så sakteliga framåt men jämt är det ju en massa annat som min stackars gubbe måste fixa varenda dag när han kommer hem från sitt jobb...trasig vattenpump i stallet, höbalar till hagarna, spånhämtning mm.
 
Har börjat ha Busfibblan och Nitro ihop...går väl sådär. Nitro är ju bara van vid sin nanny och Busis gillar inte att han vill bita henne i näsan ...dessutom spelar hon extremt svårfångad vilket är en mkt dum kombo när man far igenom staket. Vilket hon gjorde igår kväll när vi skulle gå in, medförde att jag tappade henne och sen var ju cirkusen igång! Nåja lite kaos ska det vara.....Inte så konstigt att det blir rörigt. Busis är ju van att gå i mammaflocken som fostrar henne - hon har ju TRE mammor där numera :)
 
Sålt sista dressyrsadeln jag inte behövde, postade iväg den igår så nu börjar jag väl leta efter en ny till!!!! Tror det ska bli ytterligare en Santa Cruz Leopold som jag vet passar flera av mina hästar!
 


Jahapp då är det dags igen för en sån här jävulsk period. Vet inte om jag har tid eller ork för detta skit....min kropp ser helt ut som vanligt på utsidan men på insidan känns det som om nån sitter och bankar och hugger i varendaste muskel 24 timmar om dygnet. Igår var jag hos sjukgymnasten och hon är ju bara så bra men det hjälper inte så mkt men jag är tacksam att hon knäppte loss mina muskler i nacke och axlar så dom inte krampar hela jävla tiden....ger en stunds lindring i alla fall.
 
Ikväll måste det bli några längder i bassängen - kanske det också kan leda upp min hemska kropp lite!
 
Nu lite styrketräning med mockgrepen - vem behöver gym!?!??!?!
 
Ridlektions grupperna drar igång på måndag . Anmäl dig.
Hästar som går LA eller högre, små grupper, varierad träning och du rider alla dressyrpass i dressyr sadel. Platser finns måndagar 18.30 och fredagar 17.00 . Nya grupper kan startas vid minst tre intresserade.
 Min verksamhet  i grupperna består till största delen av vuxenryttare så är du ridsugen är du hjärtligt välkommen.
Privat träningar på egen ponny och häst - alla åldrar
Privatträningar på mina hästar - alla åldrar som kan rida storhäst.
För dig som är liten och vill rida lektion finns ju såklart bästa Råsa ( kat B)
 
//Bubbel - har vanlig jobbedag
 
 


Inga kommentarer: