söndag 11 januari 2015

FÖRBANNADE SKITELNÄT

Nähäpp nu skulle jag kunna tänka mig att få strömmen tillbaka....
Tio år efter Gudrun har det inte hänt ett skit med strömförsörjningen på landet när det blåser

Att bo och jobba på landet är jobbigt och frustrerande och väldigt svårt att planera så fort det viner i trädtopparna!

Idag fick jag ännu en gång ställa in träningar då vi saknar ström. Det blir för mörkt och därmed farligt att stå i stallet att göra iordning hästar i pannlampans sken.

Nu har vi ju ett eget litet elverk men man får välja vad man ska dra runt just för tillfället.
Idag körde vi upp mängder av vatten på förmiddagen så det är fullt i alla hinkar inne i boxarna och i hagar. Sen får man dra sladden upp mot huset så man kan köra lite vatten inne, lite kyl och frys en stund eller kolla TV/dator eller varför inte köra kaffebryggaren!!!

Det är segt att ha det så här 2015!!!!

Såg precis på EON:s sida att av 8040 i Kronoberg som varit utan ström sen igår är vi nu i Växjö Kommun 130 kvar som saknar ström.....och vi här ute i skogen har ju som vanligt inte så hög prio.
För helvete se till och gräv ner ledningarna NUUUUUUU!!

Jag tror inte vi får tillbaka nån ström i dag.

Det är inte roligt att ha en massa djur när det är strömlöst kan jag intyga men eftersom man är en seg bonne har vi överlevt även denna dag!
Men ska man kunna bo och leva av sin verksamhet på landet behövs det el....
EON - det är mer än hög tid att förbättra elnätet!! Jag betalar faktiskt för det och då ska ni se till att det fungerar. OM jag inte skulle betala räkningen kommer det omedelbart en påminnelse och ni är sura om jag inte följer min del av överenskommelsen. Nu vill jag att ni ska följa er!!! STRÖM tack!

Det är ju konstigare och konstigare väder så nåt måste göras åt ledningarna helt klart!

Hästarna fick bo inne extra länge idag för det blåste hårt på förmiddagen och vi hade en del staket att gå igenom i lösdriften...där är ett antal nerfallna träd över tråden som är fixade provisoriskt!
Vid halvtolvtiden sa hästarna ifrån att dom vägrade inomhus aktiviteter längre och körde lite studs och andra trix.
Dagen har som sagt gått åt till mockning av 15 boxar i pannlampans sken  - sen hinner man inte så mkt mer innan man måste ta in hästarna medans man ser någorlunda.

//Bubbel - grinig kärring de luxe

Inga kommentarer: