måndag 16 mars 2015

NYA HÄSTAR

 
Måndag igen och halva dagen har tillbringats först hos sjukgymnasten och sen i bassängen. Nu känner jag mig mör och mörbultad. Min skitfot krånglar och sjukgymnasten kände att ett ben tryckts in lite vid en led...hur skönt är det på en skala tror ni???? Hon försökte mosa den tillrätta och jag fick dessutom lite nålar i foten och shit vad det sved. Ryggen är tillrättad och några spända nackmuskler är akupunkturade med ett par ordentliga smäckar! Hoppas jag klarar mig tre veckor nu till nästa gång hon hinner med mig.
Hon undrade idag vad vi ska göra med mig egentligen...mitt förslag är att köpa en ny kropp!!!
 
 
Igår löshoppade vi hästar på löpande band. Både egna och andras. Både unghästar och några äldre.
 Roligt var det!
Ovanstående kille fick stanna kvar på inridning några veckor och som synes satt vi upp redan igår.
Han heter Neo och är en fyraårig haflinger!

Nian solade pälsen och fick faktiskt också löshoppa....

Nawell hoppade också men jag tycker han var lite tung i tassarna. Lite oengagerad! Gör inte mer än han behöver....fast det räcker ju :)

Mulfis!!!
 
Nu inväntar jag vetto som ska kolla på en tandkatasrof utan dess like.
Man borde inte ha djur - det är bara kostsamt!
Lägger ut bilder när vi fått domen!!!!
Finns det nån ledig som kan följa med mig till klinik vad det lider för det lär ju bli en resa nånstans...frågan är ju bara var dom är bäst på tänder/frakturer. Nån som vet????
 
//Bubbel - solar och slappar