fredag 17 april 2015

FOALCHECK ...NÅN SOM HAR???

Räknade verkligen inte med föl inatt då jag 22.23 skickade en bild till en till undrande kompis om hur fölvakandet går...då var det en sovande Tian i ett hörn. Kollade i monitorn efter 20 min . Då var där fölat och klart. Lurishäst!
 
Hade kollat mjölken tidigare på kvällen och då var den helt ofärgad och verkligen allt annat än mjölklik. Precis när hon fölat kollade jag i refraktometern som bara visade FAIR.
Fölis snabbt uppe och fikade snabbt....skulle kollat mjölken igen men då rev den förbannade katten ner mackapären i golvet så den gick sönder....Dyyyyyyyyyyyyyyrt!
Så jag har därför inte kunnat kolla råmjölken och därför är jag orolig att bäbbe inte fått i sig tillräckligt och eftersom jag gav iväg plasman förra helgen har jag ju ingen sån heller....Helt otroligt dålig tajming av allt.
 
Krånglade inatt med efterbörden också men det löste sig som tur är!!
 
Kollat runt nu hela fm efter en FOALCHECK men inte lyckats få tag på nån. Kollat flera seminstationer men dom största vill inte dela med sig vilket jag ju gjorde när annan behövde men alla gör sina val. Alla har inte hemma såklart heller. Kollat flera veterinärer och kliniker men ännu inga napp. Att beställa går ju men då har jag ingen förrän nästa vecka och jag vill kolla i helgen....
Raggar vidare och vet du nån som har en foalcheck kontakta mig på 070 - 696 25 29
 
Strul, strul , strul.
 
Finns inget i nuläget som säger att fölis är dålig men jag är nojjig fast jag haft så många föl eller kanske just därför!!!
 
Det blev i alla fall ett brunst stoföl med stj, nosbls och tre vita tassar.
En riktig busunge!
e: Elliot - Nobel - Stanford u: Belthia LH
 
Så ni som är bra på att klura fölnamn kan ju roa er med det....
Hon ska ha ett namn Helst på B alternativt på E och det ska innehålla en tvåa på nåt språk.
Lycka till med klurandet!
 
 
 
Underverket :)

Sågbock???? Precis tagit sig upp helt själv....

Märks att hon är hoppstammad ...har ett flertal gånger använt mamma som hinder när hon legat ner och vilat sig...
 
//Bubbel - gillar föl

Inga kommentarer: