torsdag 16 april 2015

TIDEN RÄCKER INTE TILL MEN ÄNDÅ GÅR DEN LÅNGSAMT...I FÖLTIDER

Börjat dagen med elever och fortsätter detta arbete under dagen och kvällen men nu är det kaffe paus
 Dagarna innehåller i stort sett samma jobb :)
Men just nu har jag tagit tag i lite projekt på min slit&släp lista....den fylls ju ständigt på...hmm.
 
Städade loppisen igår och nu är dörren dit strax öppen. Har ytterligare lite grejjer att fylla på med.
Städar i resten av snickarbon nu ( där finns ytterligare två rum nämligen) i det mittersta slängs det för fullt och där ska bli en gjutarverkstad till mig...Pärans grejjer åker ut :) i det vänstra rummet har jag en plan men vet inte om jag hinner det nu...ska i alla fall börja röja - en del hamnar ju på loppisen...haha!!!
 
Har rensat lite i trädgården ( inte likt mig) förgror lite blommor inomhus och jag har röjt vid ensilagebalarna. Därmed har jag strykt två saker på slit&släp listan.
 
Små ungarna ( Nitro & Miranda)  mår finfint i lösdriften - tycker dom äter hela tiden. Båda börjar bli fina när all den lurviga pälsen släpper. Däremot går det inget bra att ha dom med sura tanten så jag fick dela dom häromdagen....ska göra ett nytt försök i dag tänker jag. Nawell flängde av sig en sko i tramsandet ...snällehovis var och slog på en ny igår...tack tack.
 
Inga föl i sikte. I natt stod Tian mest och sov i sitt favorithörn, i går natt var jag mer orolig då låg hon rätt mkt! Jaja för varje dag närmar det sig mer och mer.
 
Jag pratade med dom på Udden igår i alla fall om dom kunde fixa en annan domare OM nåt strular till sig i helgen för om inte annat gör det väl det och paniken blir ett faktum ....och det är ju lättare för dom att fixa en domare nu än mitt i natten på lördag. Löste sig...Bra
 
...Det är inte helt lätt att få ihop alla bitar med många verksamheter, men jag försöker :)

Vill du ha en häst på foder deltid 2 - 3 dagar i veckan? Iså fall finns trevliga Nawell tillgänglig. Seriös vuxen ryttare och du får gärna tävla om du vill. Givetvis ska han stå här eftersom jag också använder honom. Du betalar del i kostnaden för det dagliga dvs foder, skoning. Ett ypperligt sätt att ha en egen BRA häst till billigt pris och slippa hela ansvaret. Han är tävlad på klubbnivå både hoppning och dressyr. 5 år gammal och ca 1.68 hög
 
Även fina Lukretsia vill ha en fodervärd på deltid 2 dagar i veckan . Hon är 1.60 hög, 12 år och utb/tävlad LA dressyr. Jag vill inte att hon ska hoppa men i övrigt träna och gärna tävla. Trevlig, pigg och enkel häst i både ridning och hantering. Gärna helger då hon arbetar i verksamheten vardagar.
Kostnad för en dag i veckan 500:- / månad, 2 dagar 750:- / månad och jag hjälper dig gärna lite med ridning i det priset :)
 
Denna galet ruffsia killen fattade bra galopp åt båda hållen igår kväll. Han har lite svårt att hålla den så länge men han är duktig! Frisyren är ju supesnygg efter en galopp...hihi.

Gjorde en mkt mkt god mat igår. Den ser ju inte mkt ut för världen på bilden MEN GOD!
Rättika i tunna skivor, kassler, purjolök, några coctail tomater, lite chili, riven ost och grädde. Allt enligt behov och önskemål. In i ugnen och sen sallad till...mums!
 
 
Borizto LH e: Zuidenwind - Bocelli gör en glad varje dag. Han tar sig men jag vet inte om han är mogen för treårstest. Är ju inte färdigvuxen än och pälsen är kvar ( vill inte klippa) sol och värme - ja tack!!!
 
...Även duktiga pojkar kan ...haha!
 
Nähäpp nu är kaffet slut och jag får bege mig ut igen . Idag är det ju äntligen sol igen. Fy tusan vad det regnade och blåste igår kväll....
 
//Bubbel - med risk att städas bort
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: