lördag 25 april 2015

STOBRUNST = STOKOLL PÅ MÅNDAG

En vanlig lördag...man tillbringar den i stallet!
 
Kämpat med en höbal som blev jätte varm och fick asa ut skiten från stallet...slit och släp, väl ute torkade den till och sen fick jag släpa in det mesta igen. Suck!
 
Kollade ungstoet mot Nawell och givetvis är hon brunstig idag. Hoppas hon håller sig till måndag och tisdag. Stokoll måndag morgon alltså om fler ska kolla sina ston !!!
 
Klurar på hingst åt Tian ...Just ikväll är jag inne på Heston for U e: Zuidenwind - Prestige men kan också tänka mig just Zuidenwind till henne. En Boriz till vore ju inte fel då hans mamma och Tian är syskon.
 
Åt Fyran är jag sugen på lille Deodoro. Vet någon hur dom första fölen som är födda nu i år ser ut i storlek? Själv är han ju så liten. Har ju väldigt lång tid på mig att bestämma hingst till henne och är osäker på om jag ens hinner betäcka om henne i år....

 
Hinner ändra mig X antal gånger innan det är betäcknings dags och har ju ett par hingstar jag blivit erbjuden bra rabatt på också så även dom ska gallras ibland.....
 
Hingstbilderna har jag lånat från Gränsbos hemsida!!!
 
Haft fika besök i omgångar i dag också. Trevligt men tar lite för mkt tid....eller ska man kanske unna sig att umgås lite , inte bara jobba?????
 
Vi måste bygga sommarhagar också. Hoppas på att få lite hjälp iår!!!!
Har 13 sommarhagar som måste gås över ....det raseras ju alltid tråd på vintrarna av alla kreatur som är ute och springer i skogarna!
 
Tjolahopp nu ska jag lata mig i soffan
 
//Bubbel - fick ledigt idag

Inga kommentarer: