onsdag 24 juni 2015

4 FJUTTIGA STEG

Idag är det onsdag , tror jag...är helt dagvill.
 
Började dagen med seminbeställning till i morgon..
 
Diamond Rose var klar och nu håller vi tummarna att hon har tagit sig med Luxus men andra skicket var lite tröttare än det första så vi får väl se. Seminerar ju mot mina principer på fölbrunsten också men som sagt jag håller alla tummar jag har...
 
 Hände en otäck sak vid stokollen
Under dom 11 år vi seminerat här har jag alltid undrat vad som händer om ett sto får panik i seminspiltan - Nu vet jag...
Gick förhållandevis bra men viss reparation av seminspiltan måste ske innan morgondagens semin. Bultar i golvet har släppt och en bom är krökt. Samtliga som var i stallet hade nog ganska skakiga ben när hästen var ute ur spiltan...
Tänk vad gamla hästtanter kan vimsa till det...
 Det viktiga är att ingen skadat sig allvarligt , varken häst eller människor.
 
 
Nawell LH - 10 e: Weltman - Maraton
 
Testade stegräknaren på min nya telefon i morse....6 hästar utsläppta i lika många hagar och sen 3 gånger ut med hö och lite annat fix....
4 steg registrerade....hahahh. Flög jag eller?????
Vilken app använder ni?? Denna var ju kass eller får jag väl ändra inställningarna .
 
Idag blir det en strid ström av elever och det är ju roligt. Arbetsdagen blir lång.
Nu måste jag mocka klart.
Otroligt tråkigt att det är slutet av Juni och i stallen är det FULLT...usch, blä, fy.
Själv känner jag det som om simhuden mellan tårna är nära och cyklop och snorkel är ett måste om man inte ska drunkna. Hate it!!!
 
Inget föl i natt heller men Bosse har fått hos sin nya ägare. Ett fuxsto med fyra vita e: Carlton Hill. Grattis säger vi :)
 
//Bubbel - mästersimmare

Inga kommentarer: