torsdag 25 juni 2015

HATAR HALTA HÄSTAR

Måste ge en eloge till posten som tisdagar och torsdagar ringer mig när dom lämnar terminalen i Växjö så jag kan möta upp dom utanför ICA i Braås och få mina lådor.
Ska erkänna att jag trodde det skulle bli besvärligt när jag inte längre kunde hämta mina lådor i Norrhult från i år och visst det blir lite längre till Braås men det funkar och det är det viktigaste.
Lite besvärligt att man måste passa lådorna men så får det bli eftersom mannen på ICA inte gillade att dom ställdes av där då dom inte fick nåt betalt för det...men so far so god med detta system.

Hämtade ut lite nya profilkläder när jag ändå var i byn och där jag gjorde det är väl inte munterheten i topp kanske...hahahhaha. Något ovillig att behöva läsa siffrorna i min mobil för att få ut paketet...mannen hade ju ändå glasögonen på hjässan så jag antog att kunde lättare se dom än jag som är halvblind på nära håll utan läsglasögon.

Nu har vi i alla fall fått nya jackor med "Stall Lilla Heda" på ryggen och ett nytt flådigt schabrak.
En drös räkningar är betalda
Stallen är mockade omgång ett
Alla hästar är lunchade och vattnade
Beteskollarrundan är avklarade för dagen
Fölgos är gosat
Elever är tränade

Letat gul hästs hästsko i hagen - EJ UPHITTAD....var i hela friden kan han ha slängt iväg den??
Gul häst förbannat halt - ogillar

Testar en annan stegräknare idag och bara vid utsläpp av morgonens hästar och det som hör därtill registrerade den ca 4000 steg. Några fler än den som registrerade 4!!

Sist men inte minst

SOLEN SKINER

Nu ska jag dricka lite kaffe ute på trappen och njuta en stund....var god stör ej närmsta halvtimmen...haha

I kväll är det stokoll igen
18.30

//Bubbel - står i stallet och bankar på dörren

Inga kommentarer: