fredag 26 juni 2015

SEMIN-FÖLVAK-BAJSMOCK-DOMERI

Fredag igen!
Tar mig en mugg kaffe och allergi medicin. Helt förstoppad i andningen idag....träligt!

Beställt semin på morgonen.
Hade stokoll i går kväll. En färdigseminerad och hon ska gå kvar till 17 dygns koll så jag hoppas kunna släppa henne och föl på bete inom dom närmaste dagarna ...
Två ston får sprutas igång och det ska jag göra i morgon bitti INNAN jag beger mig till Lammhult för att döma dressyr både lördag och söndag.
Agendan är mer än fulltecknad men det ska bli roligt att döma

Hoppas nu bara att Fyran håller bäbis inne i helgen för jag vet verkligen inte om jag orkar med fölning också men juvren är stenhårda så det ska väl givetvis krabba till sig.
Hoppas väl i så fall att nån domar kollega är sugen på att hoppa in och döma lite...men antar att det inte blir helt lätt!?!?!?!? Nån som vill vara standby?????

Första omgången ston är ute och jag håller på att mocka boxar. Stallen är verkligen fulla med hästar.
Gillar att jag har seminston hela tiden , ogillar att så många bor inne av mina egna hästar....vädret är för tråkigt för att fölen ska bo ute dygnet runt och vi har ofantligt med knott på kvällarna och då är det synd om dom!

Måste verkligen försöka få iväg några hästar på bete men det är hopplöst att ta dom fram och tillbaka när dom ska gå lektion men aptrist att dom måste käka hö hela sommaren.
Min tid räcker inte för at traska med ex Hex och Nian var och varannan dag men ikväll efter lektion får mina elever rida några till bete åtminstone över helgen så får gräsplättarna vila nån dag här hemma.

Kiropraktorn som skulle kommit tis eller ons lyser med sin frånvaro och jag har jagat honom på telefon mest varenda dag...nu fick jag äntligen tag på honom och han hade skadat sin axel. Tycker man kan höra av sig då att man inte kan komma...grrrr.
Gul häst hade verkligen behövt ett besök av honom.
Finns det nån annan kiropraktor att ringa måntro??? Förslag??? Eller är det nån som ska ha ut nån i min närhet så jag kan komma dit???

Snäll hovis gjorde en utryckning igår eftermiddag och fick på honom en sko på foten ( hittade inte den av galopperade i hagen så man kan undra hur långt den flugit) nu har hästskrället fått gå ut igen ( för man orkar verkligen inte ha honom inomhus mer än nödvändigt då har kräver uppmärksamhet 24/7) och vi får väl se hur länge dagen går innan han börjar med sina helvetes busrejs igen. Undrar ofta om den kusen förstår att vid 18 år ålder borde man ha lugnat ner sig en aning...men nixpix inte han!!!
Även lillRåsa fick nya fina sommarskor så hon kan jobba!!!

Jag är sugen på att åka på UVM i dressyr och titta...nån som vill följa med??

//Bubbel - racerhäst

Inga kommentarer: