söndag 28 juni 2015

I VÄNTANS TIDER

Idag blev det som sagt en hemmadag i konstant väntan på fölning men nix Fyran hon kniper. Hennes mage har dock ramlat ner så fölungen har flyttat på sig. Hon har traskat runt i boxen hela natten och inte har det blivit mkt sovande inte. Idag har hon dock inga vaxproppar. Hon är en lurig tant!!!
 
Haft fullt upp att göra på hemmaplan och med hästen gående i trädgården har jag kunnat ha god koll
 
Nu blev det varmt och då går det åt vatten. Fyllt på mängder idag ute på betena.
Släppt Tian och Bellan på nytt bete , dom var ute i natt och nu får dom fortsätta det. Ikväll är det inte så mkt knott heller. Även seminsto m föl har fått gå ut på bete eftersom dom är här till 17 dygns koll!
Skickat hem ett klart sto och dom två jag sprutade igår visar den röda brunst idag och den andra verkar mindre sur när jag provat henne. Vetto kollar ston kl 8.00 i morgon . Än hinner du betäcka ditt sto i år. Välkomna!
 
Inatt blir det inte så många hästar inne och attans vad jag får mocka lite i morgon....bara åt 5 hästar, tidigare har det varit  det dubbla....Nästan som lite semester!!!
 
Påbörjade projekt städa /tvätta stall i eftermiddag.
3 uteboxar klara :)
Jag får ju passa på när det är tomt i boxarna.
Nu är det bara 11 boxar kvar...
Nya stallet behöver jag ju inte tvätta iår !
 
 
Bill och Bull är för goa. Dom är så nyfikna och gosvänliga. Idag har jag plockat fästingar och sprutat dom med insektsmedel...helt OK tyckte dom. Hade tänkt fota dom men dom är ju så närgångna att det inte går att få några vettiga bilder!



Nu ska jag äta jordgubbar och sen ska jag gå och lägga mig och fortsätta glo i övervaknings kameran...!!
 
//Bubbel- äter ute inatt

Inga kommentarer: