fredag 31 juli 2015

INGEN GLASS

Jag gillar mitt fynd av stålhätteskor från Ullared..från 1045:- till fina 95:- Nu kan seminstona och alla andra hästisar trampa så mkt dom vill på mina tossar!

 
Nadde har gjort flädersaft till sina föräldrar. Hon är ju för go ungen!!!

 
Sopis och jag har varit på seminhämtar runda i kväll men han fick ingen glass för hans matte frös.
Jag har gått i vinterjacka hela dagen .....USCH !!!1
 
Seminerat som fredags avslutning och nu vore det väl själve den om dom inte tar sig :)
 
Bytte hingst till Diamond Rose idag och det blev Zuidenwind även till henne. Jag vågar helt enkelt inte chansa på Luxus en tredje gång, han har på tog för dåliga simmare. Jag har ältat det fram och tillbaka men kostnaderna för att försöka få fram ett föl är höga nog som dom är. Mkt tråkigt på en mkt mkt fin hingst. Jag får helt enkelt hålla hårt i den fina jag har fått i år :)
 
Det finns ju såklart inga garantier att hon tar sig nu heller men oddsen blir ju något högre då Zuidenwind har 91 % dräktighet på kollade ston sa Gränsbo i morse!
 
I morse kollade vi ston och man blir som sagt lika glad varje gång nån är dräktig och inte mindre glad blir man när man kollar 45 dygns dräktighet och ser ett tickande hjärta....då lipar jag för det !!!
Älskar mitt jobb!!!!
 
Nästa gång vi kollar ston är på söndag kväll sen verkar vi inte ha några ston att kolla nästa vecka då här inte kommer några fler nya ston nu utan nästa koll blir sen den 10/8. Betäcknings säsongen börjar lida mot sitt slut 2015.
Vi kan redan nu lova att vi kör nästa år också då jag firar 10 år som seminassistent !!!

Sopis är mindre glad för han inte fick glass!!
 
Haft elever i tre omgångar och ikväll är jag verkligen helt slut - det tar på krafterna att vara på turné som igår...haha!
 
Hexagon och Nian är flyttade till nytt bete. Dom är värda några dagars semester.
 
//Bubbel - trixat på lektion och rullat i hagen
 

Inga kommentarer: