söndag 19 juli 2015

JOBB - NÖJEN

Dömde på NF mästerskapen igår också och säger det igen...en otroligt trevlig tävling att döma. Bokade i princip in mig själv till nästa gång innan jag åkte hem...gillar verkligen alla dessa fina ponnyer och stämningen med utställning mm. Kul att träffa och prata med en massa trevliga bekanta också efter avslutat jobb. Igår fick jag till och med ge betyg 9 dessutom. Roligt , roligt!


Tog hem hästar i går eftermiddag för i dag blir det träningsläger framåt dagen och i morgon sen är det bara att städa om och packa in ny mat i stugorna för på tisdag kommer gäster på ridleden. Jag som inbillade mig att denna veckan skulle bli något lugnare....nope :)
 
Igår bestämde vi oss lite hastigt och lustigt för att åka till Kärrasand och dansa till Streaplers. 6 personer for iväg. Det är ett jättemysigt ställe men danskvaliteten var ju inte mkt att hurra för . Armbågar i rygg, sidor , ansikte och den som skyfflade mest han dessutom flest varv runt banan på en låt. Rätt många överförfriskade semesterfirare antar jag. Strunt samma vi kom hemifrån gården en stund och gjorde nåt annat än häst!
 Gulle Päran ville så gärna va med på Bild ;)
 
Var på Charlie´s utförsäljning i butiken i Vetlanda. 50% då dom ska lägga ner o se på fan så hittade jag saker. Jodphurs skor, en dressyrgjord och bruna dressyr benskydd. Gött!

 
Bild från vårt fredagsmys. Höet är bärgat. Vet ej exakt antal balar men tippar på att det blev ett 30 tal då. Nu är det ett litet pluttfält kvar att slå och sen får vi väl se om det blir nån andra skörd i år. På nåt fält ska det nog bli i alla fall.

 
Nu dags att fixa allt innan mina elever kommer. Efterrätt till i kväll är i alla fall klar!
 
//Bubbel - gör nåt pass på läger

Inga kommentarer: