torsdag 27 augusti 2015

FIXTOCHFÄRDIGT

Japp denna dagen tror jag att jag hunnit med allt jag tänkt, en fick skriva en lista i stallet för att inte glömma nåt viktigt!

Boriz är skodd och sen fick han springa lite i ridhuset...jisses vilken fin häst det är.
Dock ser jag på honom att han börjat växa igen, rumpan är hööööööög!
Tänkte att han och Nitro ska få gå på bete lite till innan allvaret börjar.
Blir Naddes lott att dra igång honom, sen vill jag minsann rida honom också!

Städat stuga nummer två inför morgondagens ridledsgästande.
Stuga ett är fixad och fixad igen!
Får väl ta ett städrace på stalltoan också men det fixar jag i morgon framåt em.
Man vill ju att det ska vara så fräscht det går när det ska bo övernattande gäster!

I em har fölen blivit chippade av veterinären och jag har ID-kollat dom.
Belandra som är äldst har också blivit vaccinerad.
Hon var också den som var "vildast" att chippa. Vetto missade första gången så hon blev ju såklart rädd sen men med lite övertalning så gick det bra. Hon är ju i vanliga fall den som är mest social av fölen. Egentligen tyckte jag dom var duktiga allihop. Inte så kul när nån försöker rycka tussar ur svansen precis. Mina dumma fingrar är ju inte dom bästa att rycka hårrötter med heller!!!
Nu är passpapperna postade så vi hoppas dom är framme innan 1/9 för betala dyrare vill vi ju minsann inte. Det är dyrt som det är med detta avlande!

Ikväll har vi faktiskt varit i Vetlanda en tur och dansat. Kursstart hos Vetlanda sportdansklubb och jag är i behov att få lite inspiration, röra på kroppen på nåt annat vis än man gör här hemma och slippa se hästar en kväll . Har bestämt att torsdag kvällar i höst ska tillbringas på detta vis.
På dagen blir det träningar och vi tar den dagen till privatelever så ni är välkomna att boka in er. Det finns några tider lediga!

Nu är det snozedags
//Bubbel - håller takten

Inga kommentarer: