söndag 30 augusti 2015

TÄVLINGSDAG

Idag var det upp tidigt och sätta på kaffebryggaren, mata och släppa ut hästar och sen bege sig mot staden och döma dressyr hos Theleborgs RS. Lagtävling div III för ponny och LC:1 både som förklass och lagklass. Fick se riktigt många fina ekipage som verkar lovande för framtiden även om dom är gröna ännu! Roligt.
Ett 40tal ekipage senare var hjärnan slut i rutan och jag åkte då och brunchade med Pappi som fyller år i dag. Vi bestämde träff i Växjö.

Mätt och go åkte jag hemåt och i kväll har vi traskat iväg till grannbyn med Boriz och Nitro...dom kan gott få mumsa några veckor till :) finns nog inte två yrsligare killar när dom är ute och traskar...det finns liksom inte nån rak väg utan dom ska snoza, goza, busa, snubbla, äta, vingla . Gulliga och knasiga!

Balar utsatta i  hagen och en vid stallet, höpåsar är fixade.
Fölnosar är kvällspussade och alla hästar matade.

Nu ska denna tröttmössan gå och sova
Hoppas min dumma gamla kropp vill lite mer som jag vill då för inatt var det för jävligt med svullna leder. Handlederna och mitt knä värst just nu. Tack för att jag fick gnälla lite där !

//Bubbel - jobbar verkligen inte varje dag


Inga kommentarer: