söndag 4 oktober 2015

SUPERSLÄKTEN

Idag har vi varit på Flyinge på turné jag och min domarkollega Sussi. Verkar som hon överlevde...somnade inte en endaste gång...antagligen för vi pratade oavbrutet.

Vi har kollat 5  och 6 års finalen på Championatet och diskuterat poäng...sällan vi var helt ense med domarna som dömde :)

Jag tyckte det var roligt att få se syskonen till mitt sto Diamond Rose och dom skämde minsann inte ut sig!

Dorette fem år kom 4:a i BT och 6:a i Öppna champinatet

http://www.tidningenridsport.se/Avel/3-arstest/2015/10/5-arsvinnare-klara/

Quarton vann rubbet bland 6 åringarna.

http://www.tidningenridsport.se/Avel/3-arstest/2015/10/6-ars-vinnare/

Tidigare i veckan vann deras yngsta syster Diod Kungakannan i 3års finalen.

Vilken syskonskara ....och vilken supermamma dom har såklart som gett så många fina avkommor.

Vi hoppas väl att årets fölunge här u: Diamond Rose får "ärva" en gnutta talang från sin mors sida.
Jag är ju förstås jätte nöjd med honom ...inte partisk alls...haha!

Kom hem i helt OK tid i kväll så jag har hunnit tillbringa lite tid i eget stall också idag.
En helt superb söndag även om jag inte fick stanna kvar i Flyinge som är mitt "rätta hem" i världen!

Får ju inte glömma att säga Grattis till min LH uppfödning Nadir LH ( syskon med Nawell LH) som tagit en fin 3:e placering i MSVB:2 och blev första utanför placering i MSVB:4 idag. Roligt med alla duktiga hästar som presterar så fint med sina ägare. Jag blir glad varje gång man känner att man faktiskt träffat ganska rätt i sitt avels arbete!!!

//Bubbel - pustar ut för matte kom hem igen



Inga kommentarer: