onsdag 7 oktober 2015

VINTERBONAR

Onsdag och usch vad det är kallt. Kortärmat i helgen och mössa och vinterkläder sen igår.
Tog hem dom sista hästarna från beteshagarna igår kväll för att dom inte ska bli tagna för älgar när det drar igång och dessutom skulle nån av dom gå till tandläkaren idag eller vaccineras och i morgon hovslagaren!

Det kryllar av hästar på farmen för jag for till Lenhovda igår kväll och hämtade Ramona och Birk som Sus ville skulle gå till tandis...tuuuuuuuuuuuuungt i släpet men hem  kom vi lugnt och stilla. Däremot har tant Ramona gnäggat utanför mitt sovrumsfönster mest hela natten , tror inte hon var nöjd med den spartanska mängden gräs som erbjöds i hagen...stackars!

Vetto kommer lunchtid och en del har jag hunnit mocka, några hästar är inne och lite förberett men efter jag frukostat får jag sätta ordentlig fart och ta in fler...kan ju inte ha alla inne för dom får helt enkelt inte plats så jag får improvisera lite! Dessutom kommer det fler hästar utifrån som vett ska fixa munnar på!

Häromdagen fick jag denna bilden på mejl. Det är jätte roligt att få rapporter från hästar jag fött upp och sålt. Denna tvååring sålde jag i våras och han har ju växt på sig ordentligt i sommar och nu påbörjat arbetet till ridhäst vilket verkar gå bra ( såklart)!
Bennethon LH e: Cohiba - Nobel - Stanford och är Belthia LH:s förstfödde.
En riktig biff men lik sin mor ändå!


Så här såg Belthia ut på våren som treåring!

Näpp sätt fart det är möe att göra!

//Bubbel - slipper både vaccin och tandvärk

Inga kommentarer: