måndag 29 februari 2016

RAKETBRÄNSLE

Vem har fodrat mina hästar med dynamit....jisses vad pigga dom var på kvällens pass. Det hoppades, skuttades och var allmänt förvirrat mellan varven men ibland gick dom ju faktiskt lite bra också. Puh, tur! Man vill ju inte skämmas för dom inte heller känna sig livrädd att nån ska dimpa i backen. Äh dom är duktiga så dom sitter kvar och det var nog mest jag som var "rädd"

Gjorde ett riktigt hårdpass i bassängen i förmiddags. Jisses vilket tempo det var där också. Ungefär lika mkt tempo som på hästarna...haha!!! Skönt för kroppen.

Härlig sol idag, vårlikt.
Hästhåret far omkring och mammor och unghästar är pälsskrapade

Satte mig precis vid TV:n där det är Djurskyddarna.....
Vissa inslag gör mig förbannad, som dom 11 hästarna dom tog hand om först för dom var så misskötta. Dom var ju för tusan aptjocka och att det var lera i hagen....ehhhh nä inte jätte lerigt. Kan vara mkt värre när det regnar ihållande en höst/vinter. Jag vet inte men ibland känns det som allt ska räddas och mest för att djurambulansen mfl ska tjäna pengar. Sen finns det djur som verkligen far illa men jag tycker det där missbrukas mellan varven. Man ska såklart inte låta sina djur gå vind för våg men just dom djuren såg ju inte ut att vara i nån akut nöd iallafall. Shettisarna skulle vara lite tunna över revbenen men det var så mkt päls. Att shettisar är vråltjocka är ju faktiskt vanligare och det är ju inte bra det heller.... Jag blir irriterad !

I morgon ska jag bla ha träningar i Vetlanda på eftermiddagen men ska också hinna med elever på hemmaplan. Tror det blir en full dag - som vanligt!

//Bubbel -lagom rund och väldigt pigg


Inga kommentarer: