torsdag 19 maj 2016

HOVSLAGARE OCH DERAS VERKTYG

Små hästar kräver små tänger....hovis gjorde sig så lustig över Lilla Loppans små tassar och tog fram en nagelklippare....hmmm

Idag ha Loppan, Yackie, Boriz, Bubbel, Lycka och Leffe fått fixade tassar. Kalasbra!
Eftersom dom flesta hästarna skötte sig bra kunde jag mocka stallen samtidigt och jag hann också måla lite på min stallvägg och kratta äckligt hö i en rasthage och där vi haft en bal utanför ena stallet...mkt bra att få lite sånt gjort också.

Eftermiddagen och långt fram i kväll har bestått av elever först en grupp och därefter privatelever på rad! Några fastnade på bild!

Först ut var Ida på sin egna räcerhäst. Jisses vad taggad han var när vi skulle igenom LB:2 i galoppen.


Som avslutning i kväll red Emma på sin hopphäst som nu är omskolad till dressyrhäst. Oooohhhh no!


Skickat hem ett färdigt seminsto i kväll, nu får vi hålla tummarna att hon är dräktig.

Glöm inte Bonderundan nästa lördag.


Inte blev jag färdig i stallet i nån vettig tid i dag heller....den hann bli 21.30 iallafall innan jag tog kväller.
Men en rolig dag och då går tiden fort!

//Bubbel - gillar mitt jobb

Inga kommentarer: