måndag 27 juni 2016

DET DRAR IHOP SIG

Det är fram och tillbaka , hit och dit och ett jäkla asande på hästar när dom ska gå lektioner men eftersom vi vill att dom ska få äta gräs när det är sommar så är det så det funkar..... Däremot har dom som kan arbeta inte direkt sommarvila , den lägger vi i mitten av december när knappt ändå ingen vill rida lektioner.

Här har vi killen som låste ute matte från bilen när vi var på hästkollarrunda. Sopis är proffs på sånt men det var länge sen nu jag gjorde den tabben att lämna nyckeln i tändningslåset och rutorna uppe....hade en liten glipa i dag så jag kom in i bilen...puh!!!

Dessa tre har idag varit hos hovis är ju för fasen bara 6 v sist. Galet!
WilleWalleWinzent fick guldstjärna hos hovis, det fick inte Leffe...hon som alltid brukar vara superhygglig hade ingen lust att visa tassarna för hovis så det får jag fixa själv för när jag lyfter går det ju bra....knasföl :) 



I kväll blev det seminhämtning på slingan då vi hade ett sto som vi inte vågade vänta med tills i morgon det fick gå före lektioner som är ändrade till i morgon 18.30 och Torsdag 18.00 det finns EN plats ledig på båda ställena om nån vill rida !!!

Ikväll har Lilla Mamman vit mjölk och refraktometern gick i topp. Antagligen blir det inte mkt sova i natt. Håll tummarna att allt går bra. Jag vill inte ha fler misslyckade fölningar med dödlig utgång i år.

//Bubbel - fölvakar

Inga kommentarer: