måndag 11 juli 2016

DET DÄR MED SEMESTER

Det är inte ofta det blir som man planerat och givetvis blev inte helgens semestertripp det heller....här hade vi ett seminsto som vid insläpp i fredags kväll verkade hängig och det blev till att vandra med henne mest hela natten. Efter en liten bajshög trodde jag att hon skulle pigga på sig men då magen inte kom igång ordentlig trots veterinärbesök gick hela lördagen att ta hand om henne. Gå , går , gå, traska, traska, traska

Ett boende i Vellinge fick stå outnyttjat och nån tvådagars semester blev det alltså inte!

Hästmagen kom igång framåt lördagsnatten och kl 05.00 bestämde jag mig att det skulle bli EN semesterdag iallafall. 
Borde ha lärt mig att det går inte att planera nåt med alla djur men ibland känns det otroligt frustrerande, jag hade förberett så mkt för att kunna åka iväg men är samtidigt glad över att jag har koll på djuren och ett "öga" för när dom inte mår som dom ska.
Men lite undrar man faktiskt vad man håller på med när man aldrig kan ta ledigt som vanliga människor, lite galet är det allt!!!!!



Nån lyckades bli trampad på foten i lördags också medans vi gick här och väntade på att ev kunna åka....två mosade tår blev det!!!


 Kände mig bitvis bitter....

På plats i Falsterbo i duggregn finaly på söndagen!


Vi hann se Lilla mammans brorsa Quarton i 7 årsklassen!


Kollade en massa framhoppning på häst, ganska kul faktiskt


Shoppade schabrak bara för jag är schabrakoman!

Dessa två var ju så himla snygga  OCH dyra....bilden gör dom inte rättvisa


Givetvis behöver man ett rååååååååååååååååsa också!


Idag har det varit vanlig jobbedag hemma med seminston på morgonen och på den fronten är det några "krabbisar" just nu och det hade ju varit trevligt om dom ens hade kommit i brunst så man kan seminera men vi jobbar på det :) inte alla krånglar det finns dom som fick åka hem i dag också för dom var klara och det är trevligt så ikväll är här bara 23 hästar!

Dagen har också hunnit med elever och dom som red i kväll blev visst väldigt trötta vad jag förstod. Jo dom fick jobba mkt med sits och att verkligen behålla energin i övningarna!!!

Nu ska jag kolla på den enda serien jag följer "The Family"

I morgon ringer klockan tidig...måste få ut alla hästar innan jag åker och hämtar semin och ska passa på att fylla på kylen lite samtidigt!

//Bubbel - har för lite ledigt

Inga kommentarer: