lördag 23 juli 2016

EN LEDIG OCH MKT TREVLIG KVÄLL

Jisses vad det går åt mkt vatten ute på betena nu. Jag har ju hästar på 5 olika ställen så man får köra många omgångar. Här hemma vattnas allt med slangsystem men det är ändå 7 olika hagar här också som ska vattenpåfyllas just idag.... Hästarna har det gott men framåt em blir det väldigt mkt äckliga blinningar och det uppskattas inte av alla. Nian har klivit av sig en sko....hovslagare borde inte få ha semester men nu får dom helt enkelt gå på bete fram till 1/8 när han kommer och skor så nästa vecka får dom inte gå lektioner. Själv ska jag ändå vara sparsam med elever nästa vecka för jag känner att lite, lite ledighet måste även jag få :) vet ju att det näst intill är omöjligt men om man tar bort lektionstiderna hinner man iallafall göra nåt några timmar och det är guld värt det också!

Igår passade jag på att plocka hallon när jag ändå fyllde vattenbaljor hos hästarna. På en del ställen dignar det av dom goda bären men mest överallt är det FÖR torrt.

2 pajer fixade - en till oss och en till dagens ridledsgäster som jag håller på att förbereda maten till just nu. Potatisgratängen är klar, sallad fixad, köttet i marinad. Det och frukosten till i morgon ska sättas ut i kylen i stugan. Stugan städade och bäddade jag i går kväll medans Nadde red fjordingen Malva som hon visat på ridprov på sommarpremieringen i Notebäck idag. dom fick godkänt. Tyvärr hann jag inte följa med för jag hade ston att seminera i morse.

Igår kväll var vi lediga...minns faktiskt inte när vi hade en ledig kväll sist. Det är rätt sjukt hur mkt och länge man jobbar på dagarna men i går hann vi åka på byafest i grannbyn där det var Pubafton och korvgrillning. Riktigt trevligt att umgås med annat än hästfolk (ursäkta) och det var mkt folk i alla åldrar. Kul initiativ 




Vacker måne på hemvägen i natt....men inte lätt att fota den


Sist men inte minst....vårt hösilage är bärgat i går. Dagens fångst ca 60 balar. Jag trodde faktiskt det skulle bli färre så himla torrt vi har det, så all mat uppskattas extra exra mkt.


Nähäpp dags att sätta lite fart igen. Ska köra min första vattenrunda...
tjillevippen

//Bubbel - har det svettigt

Inga kommentarer: