onsdag 6 juli 2016

RENT OCH SNYGGT

Nåt skyfall har vi ju inte fått här som det varnades för...stilla duggregn bara. Sen igår har vi fått 4 mm. Nåja när det är lite halvtrist väder passade jag på att fortsätta tvätta stallen. Igår tog jag uteboxarna och nu har jag påbörjat gamla avdelningen där jag gjort tre av dom sex boxarna....där är det minsann äckligt de luxe med intryckta bajjisar i väggarna á la Boriz. 

Fixat två beteshagar så vi kan släppa där och flyttat om lite hästar både hit och dit. Dom går ju för tusan två och två i hagarna för att det ska funka....tröga djur som inte gillar varandra. Där hagarna är lite mindre är det mest praktiskt att ha dom så och lättast att plocka hem när dom ska ridas men att ex ha två halvtjuriga märrar som inte gillar några andra i världen i världens bästa sommarhage som är på en 5 ha känns ju sådär och där får vi nog ta ett flyttbeslut snart och ha dom nån annanstans...haha!


Sopis han sover sig mest i form när vädret är trist....eller det gör han ju annars också när jag tänker efter !

Lilla duktiga Amarettwo som fått gå själv i hagen några dagar fick jag göra en utryckning på väldigt tidigt i morse då hon krupit under staketet och gick och åt i gången mellan hagarna. Det visade sig att elstängsel aggregatet inte avger några stötar även om det tickar som det ska...skuuuuuumt.
Nu har vi fått införskaffa ännu ett aggregat inom en vecka. Dyrt! 


Leuphoria LH kollade in ridbanan ikväll
Hon är e: Heston For U - Bernstein.
Fin fölunge helt i min smak :)

WilleWalleWinzent och hans ömma moder testade en ny beteshage nu ikväll , den föll inte modern i smaken alls. Hon for omkring som en sur krokodil med öronen tätt bakåtstrukna åt osynliga fiender. Hästar är underliga djur!

Annars händer här inga sensationer. Det lullar på som vanligt med vanligt jobb

//Bubbel - far också omkring för ingenting




Inga kommentarer: