måndag 29 augusti 2016

HÖHÄCKSTIPS TACK

Usch vad det blir mörkt tidigt nu. När vi haft klart lektionerna vid 20 tiden var det mörkt. Usch, usch, usch.
Om fler vill rida drar vi igång en grupp måndagar 17.30

Red upp Hex och Nian till Stora Heda så får dom äta lite gräs ett dygn plus att jag då slipper slösa på vinterfodret. Det är ett jäkla pysslande för att få hästar i rätt hage med rätt kompis för det ska vara praktiskt till nästa gång dom ska användas. Det måste funka i min värld så ibland får man tänka till både en och två gånger.

Ikväll ville tant Wilma envist gå in och sova och då fick hon såklart det. Skönt för Wille också att snoza i spån!
Vädret är höstigt!!!

Fasen vad jag är less på att packa höpåsar. I morse packade jag 6 st och i kväll har jag gjort 17 st. Galet! I morgon förmiddag är dom slut och jag får börja om igen. Uråldrigt men hur ska man annars göra med hästarnas mat??? Hur gör ni andra som har många hästar och stödutfodrar ute??? Jag har ingen lust att sätta höbalar i alla hagar ännu men kanske tips på annan form av höhäck som man kan fylla en gång om dagen istället för tre som nu !

I morgon ska jag åka en tur till Ljungby och fira pappa som fyller år. Tårtan är fixad!
Nu däremot är det sovdax

//Bubbel - förmodligen gett lite träningsvärk i kväll









Inga kommentarer: