torsdag 25 augusti 2016

I HÖST FLYTTAR LEFFE

Ikväll har vi skrivit kontrakt på "Leffe" som kommer flytta i mitten av oktober till nya ägare. Det känns rätt & bra och vi tror att dom får mkt glädje av denna jätte fina fölunge.
Leuphoria LH är e: Heston For U - Bernstein u: Lukretsia.

Dagen började med flytt av hästar till nytt bete, därefter några timmar med hovslagaren som fixat Boriz, Hexagon, Nitro, Knaster och Råsa + att han fick slå om skon på Nian som jag så fint spikade dit i lördags då det var lite kris ....gjorde det helt ok men hovis kan ju såklart bättre.

Unghästarna jag var lite orolig för igår är den ena iallfall som vanligt idag (så det var nog den pysselilla stenen i foten) och den andre hade ju som jag sett fått en hovspricka men hovis hittade också en spricka under den andra hoven där han troligen trampat på en sten...när han grävde rann det ut lite var så nu har vi nog det under kontroll också...puh. En mjuk hage ska han få så tassen får "vila" lite. Lille Nitro får guldstjärna i verkning idag....jag är förvånad så duktig han var...nyss hemkommen från bete där dom ju brukar bli lite förvildade hingstarna när man inte lyfter fötter dagligen.

Jag har hunnit med elever i omgångar och tots värmen har alla överlevt...det var hiskeligt varmt på ridbanan både i em och kväll.

Som avslutning på dagen traskade vi iväg med Nitro och Nawell för bete fram till söndag då det är träning för den sistnämnde som gäller igen.

Som vanligt massor av steg på stegräknaren och en rätt lång arbetsdag....men lite snoze i morse blev det. Gött 

//Bubbel - svettig

Inga kommentarer: