söndag 7 augusti 2016

NEDRÄKNINGEN HAR BÖRJAT & ALLA MINA DRÄKTIGA

Nu börjar vi nedräkningen av seminsäsongen 2016

Idag kollades två ston på 90 dygn och båda var fortfarande dräktiga.
Den ena var vår egen Eliza...idag var hon lite mindre min och lite mer Naddes när hon inte ville gå in i undersöknings spiltan först....hate her!!!

2 ston att beställa semin till i morgon bitti.

Ett sto hinner vi tyvärr inte göra nåt med för när hon kom i kväll hade hon precis brunstat klart, otur men inget att göra nåt åt men ägaren verkade ändå vara vid gott mod och visste ju att det var en chansning!

Den jag sprutade igår eftermiddag hade det såklart inte hunnit hända nåt med ännu...men hoppas nåt är på G till onsdag morgon för tiden rusar. Kan ju inte mer än hålla tummarna!

Idag var det också Diamond Rose tur att bli kollad och jajjemen även hon är dräktig i år och där tog jag ju Zuidenwind igen. Jag är jätte nöjd med årets helsyskon....busigeBertil är en riktig charmkille!

I eftermiddag var vi en tur i Målilla på motorns Dag. Det var Päran som fik bestämma utflyktsmålet. Trevligt tyckte jag även om jag inte förstår mig på alla mackapärer förstås.

Precis när jag gått in nu i kväll kom två bilar farandes på vägen som idioter. Tack gode gud att ingen gick eller red på vägen för dom hade ALDRIG kunnat stanna för ett djur. Hur i helvete kan ni köra så fort och sladda på vägarna så man blir livrädd fast man är inomhus. Ni verkar inte vara rädda varken om era egna eller andras liv. Det är inte första gången det idiot körs och förmodligen inte sista heller.

//Bubbel - ogillar amatör rallyåkare



Inga kommentarer: