tisdag 16 augusti 2016

SHOPPAT LOSS

Årets sista seminering i morse och nu är säsongen 2016 slut. Den har varit lång säsong....första stoet seminerades ca 20/4 och idag 16/8 alltså den sista. Nu känns det faktiskt rätt gott att kunna jobba med lite annat ett tag framöver!
Lite stokoller har vi ju kvar och snart har väl vintern gått och det är dags att dra igång igen :)

Ska sätta mig med lite statistik så fort vi får in dom sista dräktighets rapporterna men det tar ju som sagt en 17 dygn tills vi har den allra sista men redan nu kan jag säga följande:
 38% av seminerade ston har tagit sig på en seminering i en brunst - det är iallafall klart hur det än går med dom sista !!!

Idag har jag varit på utflykt med veterinären och den turen gick till Ullared minsann.
En ganska intensiv tur och ojojojoj vad jag fyndat!

I Lenhovda finns det kvarka nu och jag ber er vara lite extra försiktiga när ni förflyttar er mellan stall och är ni hos fler hästar vill jag att ni kommer i rena kläder och utrustning hit så vi förhoppningsvis slipper få hit skiten.
Kommer ni med hästar utifrån vill jag INTE att ni ställer in dom i stallet eftersom jag städar stallen en sista gång för iår nu när stona åkt hem. Har städat och tvättat boxar ett antal gånger under seminsäsongen men nu har jag tre boxar kvar att sanera en sista gång!!!
I uteboxarna går bra att ställa hästar om ni behöver!

Nu sovdags för i morgon ska jag åka till staden och min fysioterapeut  - äntligen. Det var länge sen sist!!! Attans vad min kropp blir bra sen!

//Bubbel - sömnig



Inga kommentarer: