onsdag 17 augusti 2016

OVÄNTADE ÖVNINGAR

Jahapp en natt var det rätt tomt i stallen men nu ikväll var fölungarna så frusna så dom fick komma in och jag får lite mer att mocka i morgon igen.

När fölen ändå skulle in fick dom springa lite ..en på ridbanan och den andra i ridhuset.

Filmade lite och la på instagram....orkar inte lägga ut här i kväll!

Superbäst hos sjukgymnasten ....inte just när man är där men man känner sig rak i kroppen igen en stund igen. Min dumma fot var bra i några timmar men när jag sen traskat runt allt jag måste är den riktigt ond igen och svullen. När man rest sig och ska ta första stegen känns det som om man inte kan använda vänsterfoten. Ogillas. Men nu ska jag tejpa den ordentligt.

Inhandlat mat till helgens elever! Tror dom kommer bli mätta mellan ridpassen!
Det finns plats för ytterligare några att rida program på söndag om man vill.

Hade en avramling idag ....mkt oväntad men så kan det gå med hästar! Tror inte ryttaren slog sig...mest blev hon förvånad. Jag blev däremot livrädd och fick verkligen hjärtat i halsgropen.

Nadde och jag har jobbat med nya hästen och där får det ta den tid det tar, hon är ju inte riden på ett år!
Dagen avslutades med ett pass på Boriz och han är ju trevlig alla dagar i veckan. Just nu får ryttaren mest jobba med att ge lagom mkt information till honom och vi har kortat hennes stigläder ett par hål.

Det blir mörkt tidigt på kvällarna nu och det tycker jag inte alls om!

Nu är det sovedags

//Bubbel - mörkrädd

Inga kommentarer: