onsdag 10 augusti 2016

SVETTIGT VÄRRE

Stimmigt värre på förmiddagen. Många ston som skulle kollas hingsthållare som inte svarade, felaktiga telefon nummer, mobilsvar som gjorde mig mer än svettig men till sist så var det beställt det som skulle beställas, vimsiga fölungar som vimsade, 17 dygns koll och 90 dygns koll...puh. Det gäller verkligen nu på slutklämmen att det inte går fel om vi ska hinna klart!
 Lycka som kollades på 90 dygn var fortfarande dräktig och dom två med twins hade bara vars en kvar i dag och det såg bra ut
Imorgon ska jag skicka hem två ston som är klara och fredag en och sen kollas den sista på söndag och thats it denna säsong tror jag för söndags stoet har hingst som tappas nästa vecka också OM hon inte skulle vara klar....

Ska sanningen fram blir det skönt och förhoppningsvis blir det därefter lite tid för paus. Jag måste få vara lite ledig och pilla navelludd för det är tufft att inte vara ledig mer än EN endaste dag sen i april.
Ge mig lite sommarvärme också ett tag igen så jag slipper ta in alla hästar på natten för det orkar jag inte än. Stallet har ju inte varit tomt en endaste natt i år....dvs inte minsta sovmorgon. Jag är förtjänt av en sån nu - tycker jag iallafall :)

Veterinären och Stationschefen har iallafall gått goefika idag. Blåbärspaj....mums!



Dök upp en spekulant lite hastigt och lustigt i kväll också. "Leffe" skötte sig utmärkt och gångarterna är det verkligen inget fel på men vi får se vad som händer !

Ganska många hästar inne inatt för det är både kallt, ruggigt och lite blött.

Själv ska jag äta lite hallon och blåbär och sen sova tidigt.
Semin hämtning i morgon bitti , samtidigt som hovis ska komma. Hoppas han kan sköta sig lite själv en stund - många hästar ska skos.

//Bubbel - jobbat ett lagom pass

Inga kommentarer: